2014_15
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicopedagogia (2003)
 Assignatures
  MODELS D'ORIENTACIÓ I INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
   Continguts
Tema Subtema
1.Models d’orientació i intervenció psicoeducativa. 1.1.Concepcions sobre l’assessorament i l’orientació.
1.2.Marc de referència per als processos d'assessorament i intervenció en educació: un model educacional constructivista.
2. Funcions i tasques de l'orientació i l'assessorament psicoeducatiu. 2.1.Les funcions i tasques d’assessorament psicoeducatiu que es dirigeixen a docents, alumnes, famílies i a les institucions en el seu conjunt des d’un model educacional constructiu.
2.2.Funcions dels professionals de l'especialitat d'orientació en el marc dels EAP.
2.3.Funcions dels professionals de l'especialitat d'orientació en el marc dels instituts de secundària.
3.La intervenció psicoeducativa orientada a l’optimització de les institucions educatives. 3.1.Característiques dels centres de qualitat.
3.2. Estratègies d’anàlisi institucional.
3.3. Assessorament i processos de canvi per a la consecució d’institucions inclusives.
3.4. El treball conjunt amb els diversos sistemes de la institució.
4.La intervenció psicoeducativa orientada a la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge i d’atenció a la diversitat. 4.1.Característiques de les aules adaptatives.
4.2. Finalitat, contingut i procediments de la intervenció.
4.3. Estratègies d’observació i anàlisi de les pràctiques educatives a l’aula.
4.4. La construcció conjunta de la col·laboració i de les millores.
5,La intervenció psicoeducativa orientada a l'avaluació en educació. 5.1. El diagnòstic en educació com a avaluació de la situació educativa en tota la seva globalitat.
5.2.L’avaluació psicopedagògica i l’assessorament en l’elaboració d’adaptacions curriculars.
5.3.Finalitats, instruments i procediments d’avaluació psicopedagògica.
5.4. L'informe psicopedagògic: funcions, característiques i models.
5.4. L’elaboració de plans individualitzats per a la personalització de l’ensenyament
6. La dimensió comunitària de la intervenció. 6.1. El recolzament mutu escola comunitat per a l’assoliment de les finalitats educatives.
6.2.Treball en xarxa amb professionals externs.
6.3. Assessorament i intervenció en sistemes familiars i comunitaris.