2014_15
Guía docente 
Facultad de Letras
A A 
castellano 
Grado de Inglés
 Asignaturas
  LITERATURA
   Contenidos
tema Subtema
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE
1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA
1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada?
1.2. Què entenem per literatura.
1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text

2 EL DISCURS LITERARI 2.1 Introducció general als gèneres literaris

3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA
3.1. La novel•la com a gènere
3.2. La perspectiva narrativa.
3.3. Concepte d'intertextualitat.

4. ELS GÈNERES POÈTICS
4.1. Concepte i correlat objectiu.
4.2. El llenguatge poètic
4.3. El ritme.

5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS
5.1. El teatre i el text.
5.2. La representació.

6. Corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura


De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme.


La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat


L'enunciació i la partició dels gèneres
De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere


Un gènere de gèneres. Punt de vista i focalització


Raons de la mètrica. Lectura i comentari de fragments de textos .

El conflicte. La situació d'enunciació en el teatre. Experiències actuals, fronteres del gènere



Descripció breu
SEGUNDO CUADRIMESTRE: LITERATURA BRITÁNICA DESDE EL ROMANTICISMO HASTA FINALES DE LA ÉPOCA VICTORIANA.
PROGRAMA DEL SEGUNDO CUADRIMESTRE: Liz Russell.
.

Introducción al romanticismo



El romanticismo puso en duda los ideales de la Ilustración. La razón, el órden y el equilibrio daban paso a la imaginación, el espirito libre y la experiencia subjetiva.

La poesía en una época de revolución. La revolución francesa y la revolución industrial.

La exaltación del yo (masculino).

La imaginación y la creatividad artística.



Poesía para el pueblo. Un lenguaje para el pueblo.
El retorno a la naturaleza.

Las Baladas líricas. Wordsworth, Coleridge
Lo sublime, lo gótico y lo sobrenatural. Burke sobre la belleza y lo sublime. (Texto)

El simbolismo de lo sublime y lo gótico.

Keats "La Belle Dame Sans Merci".

Mary Shelley: "Frankenstein" (Texto)
La literatura y la ciencia: los límites del conocimiento. Robert Louis Stevenson, "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr Hyde".

El esteticismo. La degeneración.

La política de género: transgrediendo las normas.

Oscar Wilde, "El Retrato de Dorian Gray"