Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
FISIOLOGIA HUMANA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | FISIOLOGIA HUMANA | Codi | 14204004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Prendre i valorar les constants vitals (freqüència cardíaca, freqüència respiratòria, tensió arterial i temperatura) Valorar el nivell de consciència Valorar la presència de simptomatologia vegetativa Explorar el camp visual Explorar els parells cranials Explorar la força i el to musculars Identificar el signe de Romberg Explorar el cerebel | |
A41 |
Conèixer l’estructura de les biomolècules per entendre les propietats determinants de la seva funció biològica en el context cel•lular i de l’organisme Conèixer les estructures i les funcions bàsiques de les cèl•lules de l’organisme humà, amb l’aplicació dels conceptes i el llenguatge bioquímics Aprendre a utilitzar l’enfocament bioquímic en l’estudi de les funcions cel•lulars i de l’organisme Conèixer les bases teòriques i pràctiques de les tècniques bioquímiques aplicades a la investigació i la mesura de les funcions cel•lulars. Conèixer les bases moleculars de la malaltia Conèixer les bases genètiques que li permetin comprendre la fisiopatologia | |
A42 |
Conèixer i descriure les funcions normals dels diversos sistemes i aparells de l’organisme, en els diversos nivells d’organització (des de l’organisme intacte fins als nivells cel•lular, subcel•lular i molecular) Conèixer els mecanismes homeostàtics i de regulació dels diversos sistemes i aparells Conèixer les bases teòriques i l’aplicació dels diversos mètodes d’exploració funcional del sistemes i dels aparells. | |
A43 |
Ha de conèixer con afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida: fetus, neonats, infants, adolescència, adults, vellesa i mort. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica Conèixer la metodologia científica Conèixer els procediments bàsics d’un laboratori de recerca | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús |