2014_15
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Medicina (2009)
 Assignatures
  BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
B7
B15
B23
HISTÒRIA:
Aprofundir en un tema (monogràfic) relacionat amb la història de la medicina en equip i exposar-lo a la resta de la classe.

RECERCA:
Sessions de discussió i aprofundiment del contingut de l'article de Recerca.
L'assistència als 5 seminaris (REC1, REC2, REC3, REC4, REC5) és obligatòria.
22
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
B3
B6
B23
B28
(ABP) APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES
S'avaluaran els següents aspectes:
• La realització del ABP proposat és obligatòria.
• En cadascuna de les sessions presencials s’avaluarà de forma individual i per grup:
1. la capacitat analítica, conceptual i sintètica de l’alumne.
2. la capacitat de treball en equip i la participació en el conjunt de l’equip.
3. l’habilitat en la comunicació oral.
4. els coneixements adquirits.
5. la interpretació dels coneixements adquirits.

• Els coneixements individuals adquirits durant el desenvolupament del ABP s’avaluaran juntament amb els coneixements adquirits en altres metodologies docents en la prova genèrica de l’assignatura.

• L'estratègia de cerca documental i la bibliogràfica es valorarà mitjançant l'elaboració d'un informe (metodologia Treballs)
23
Treballs
B1
B6
B7
B15
B23
ABP:

Elaboració d'un informe on quedi reflectit el treball realitzat en equip i individualment. Es valorarà específicament:

1) L'explicació de l'estrategia de cerca documental que ha permès arribar a aquests continguts.
2) L'aplicació de les técniques de citació bibliogràfica.
3) L'elaboració d'un document de text.
9
Presentacions / exposicions
B1
B3
B6
B7
B15
B23
HISTÒRIA:
Exposició del tema assignat. La valoració es fa a la part de seminaris.


RECERCA:
L'exposició de l'article de recerca és obligatòria.

S'avaluaran els següents aspectes:
1) Grau de comprensió de l'article assignat.
2) Claredat en l'exposició pública i capacitat de respondre les preguntes.
3) Aplicació dels coneixements adquirits a TIC a l'elaboració del Powerpoint, el póster i l'exposició oral.
14
Proves mixtes
B7
B15
B17
B23
S'avaluarà mitjançant preguntes tipus test i de desenvolupament el coneixement teòric sobre els continguts treballats a història de la medicina, a l'article de recerca i a l'ABP. 32%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'ús de l'anglès per a la realització de les diferents tasques de l'assignatura es valorarà positivament.


L'assignatura té 4 parts: HIS, TIC/DOC, ABP i REC.

Cal aprovar cadascuna de les parts per aprovar l'assignatura.

AVALUACIÓ EN 2A CONVOCATÒRIA:

En el cas d'haver suspès l'assignatura en la primera convocatòria, per a l'avaluació en 2ª convocatòria es guardaràn les notes obtingudes en cada una de les 4 parts sempre que s'hagi obtingut una nota mínima de 5.

La 2ª convocatòria només permet recuperar els examens d'Història, PBL i RECERCA.