Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
FARMACOLOGIA CLÍNICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | FARMACOLOGIA CLÍNICA | Codi | 14204142 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Cinquè | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A21 |
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut | |
A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció Conèixer els diversos grups farmacològics amb les seves indicacions, dosis, vies d’administració, interaccions, contraindicacions i efectes adversos | |
A25 |
Establir els esglaons del tractament del dolor segons l’OMS (Organització Mundial de la Salut) | |
A29 |
Valorar el suport familiar en la malaltia i el seu grau d’acord en l’adhesió al tractament | |
A31 |
Conèixer i/o tractar l'insuficiència respiratòria aguda, crisi asmàtica, bronquiolitis, broncospasme, pneumotòrax a tensió, epiglotitis, broncospiració, obstrucció respiratòria per cos estrany, edema de glotis, crisi d’hiperventilació, embòlia pulmonar, aturada respiratòria. A més, cal valorar la permeabilitat de la via aèria Conèixer i/o tractar l'infart agut de miocardi, angor, insuficiència cardíaca, edema agut de pulmó, fibril•lació ventricular, asistòlia, dissociació electromecànica, altres arítmies amb repercussió hemodinàmica. A més, cal conèixer les indicacions de la desfibril•lació, la cardioversió elèctrica i el marcapassos Conèixer i/o tractar la intoxicació aguda greu Conèixer i/o tractar la crisi hipertensiva | |
A32 |
Valorar les diferents opcions terapèutiques Conèixer les pautes d’analgèsia | |
A33 |
Conèixer les estratègies per alleugerir els símptomes molestos o dolorosos del pacient terminal | |
A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses | |
A49 |
Conèixer el cost aproximat de les activitats diagnòstiques i terapèutiques | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B6 |
Valorar la informació i el seu ús Manejar, a nivell d’usuari, els diferents paquets informàtics i estadístics Accedir al món del coneixement biomèdic utilitzant els referent de prestigi reconegut Utilitzar diferents sistemes per accedir a bases de dades informatitzades per aplicar-les periòdicament | |
B11 |
Assumir les responsabilitats legals, particularment en la prescripció de fàrmacs | |
B14 |
Ser conscient dels costos de l’assistència sanitària Ser conscient de la despesa que es deriva dels actes mèdics Ser conscient del paper que té com a administrador de recursos públics | |
B17 |
Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible Conèixer les fonts de l’evidència (publicacions científiques, protocols, guies de pràctica clínica, bases de dades), la manera d’aconseguir-les i com mantenir-les actualitzades Trobar l'equilibri entre l’evidència científica i l’experiència clínica | |
B28 |
Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |