Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
MEDICINA TRANSFUSIONAL I TERÀPIA CEL·LULAR I TISSULAR |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | MEDICINA TRANSFUSIONAL I TERÀPIA CEL·LULAR I TISSULAR | Codi | 14204214 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut | |
A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A23 |
Conèixer les indicacions de la transfusió de diversos hemoderivats, el procediment d’extracció, compatibilitat, riscos transfusionals i complicacions | |
A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses Tenir coneixement de les diverses modalitats de tractament en cirurgia Tenir coneixement de la resposta de l’organisme a l’agressió Conèixer les bases de la cicatrització i tractament de les ferides. Conèixer els fonaments físics de les tècniques emprades en les diferents terapèutiques i les seves aplicacions en cadascun dels trastorns dels diversos òrgans i sistemes. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Utilitzar els principis d’un bon entrevistador (empatia, calidesa, respecte, concreció, confidencialitat i asertivitat) Utilitzar un vocabulari entenedor Saber notificar males noticies | |
B6 |
Valorar la informació i el seu ús Manejar, a nivell d’usuari, els diferents paquets informàtics i estadístics Accedir al món del coneixement biomèdic utilitzant els referent de prestigi reconegut Utilitzar diferents sistemes per accedir a bases de dades informatitzades per aplicar-les periòdicament | |
B10 |
Conèixer i entendre l'ètica mèdica contemporània i els principals principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories Conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat Acceptar els drets del malalt Conèixer el codi deontològic de la professió | |
B17 |
Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible Conèixer les fonts de l’evidència (publicacions científiques, protocols, guies de pràctica clínica, bases de dades), la manera d’aconseguir-les i com mantenir-les actualitzades Trobar l'equilibri entre l’evidència científica i l’experiència clínica Conèixer la metodologia científica per obtenir una medicina basada en l’evidència Conèixer l’abast organitzatiu, formatiu, jurídic, ètic i de gestió de l’MBE Saber els avantatges de l’aplicació de protocols consensuats segons l’MBE | |
B20 |
Conèixer perfectament la diferència entre el concepte d’important i el d’urgent Aprendre a desenvolupar l’activitat assistencial tenint en compte la importància i la urgència, tant del procés que afecta el malalt com de tots els factors que l’envolten (personals, familiars, socials, ètics) Saber prioritzar, compaginant la utilització de guies i protocols amb els coneixements adquirits per l’experiència i la iniciativa pròpia Aprendre a saber utilitzar el temps propi per treure el màxim profit a qualsevol activitat (assistencial, científica) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |