Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
MEDICINA DE LABORATORI |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | MEDICINA DE LABORATORI | Codi | 14204229 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible | |
A11 |
Fer una punció venosa Interpretar el resultats Determinar glucèmies capil•lars Efectuar una tira bàsica d’orina Interpretar els resultats dels exàmens analítics bàsics de sang, orina i líquids pleural, cefaloraquidi, ascític i articular Detectar sang oculta a la femta Fer un test d’embaràs | |
A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert Valorar el risc i el benefici de cada exploració Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves Conèixer el cost de l’exploració Informar detalladament al pacient de les exploracions que es realitzaran Obtenir el consentiment | |
A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A41 |
Conèixer l’estructura de les biomolècules per entendre les propietats determinants de la seva funció biològica en el context cel•lular i de l’organisme Conèixer les estructures i les funcions bàsiques de les cèl•lules de l’organisme humà, amb l’aplicació dels conceptes i el llenguatge bioquímics Aprendre a utilitzar l’enfocament bioquímic en l’estudi de les funcions cel•lulars i de l’organisme Conèixer les bases teòriques i pràctiques de les tècniques bioquímiques aplicades a la investigació i la mesura de les funcions cel•lulars. Conèixer les bases moleculars de la malaltia | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica Conèixer la necessitat de la col•laboració entre les dues recerques en equips multidisciplinaris Conèixer la metodologia científica Conèixer els procediments bàsics d’un laboratori de recerca Conèixer com desenvolupar un projecte de recerca Conèixer les bases per a la bioestadística i la seva aplicació en la valoració dels resultats dels projectes de recerca Conèixer la construcció d’una base de dades i de la seva explotació amb els paquets estadístics més habituals Conèixer com fer un anàlisi crítica de la significació estadística i a reconèixer la seva relació amb la significació clínica Conèixer com redactar un model d’article científic. | |
B10 |
Conèixer i entendre l'ètica mèdica contemporània i els principals principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories Conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat Acceptar els drets del malalt Conèixer el codi deontològic de la professió | |
B16 |
Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries Valorar la rellevància de cada símptoma i signe en la malaltia actual Conèixer les limitacions de les exploracions complementàries i la interpretació quan el resultat obtingut no s’adiu amb les dades clíniques Conjuntar tots els signes i símptomes en una o en diverses síndromes i confeccionar un diagnòstic diferencial raonat i en funció del pacient atès Identificar la problemàtica del pacient i saber prioritzar els problemes, segons la gravetat i la urgència Reconèixer les limitacions pròpies (desconeixement, falta d’experiència) per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues | |
B23 |
Ser conscient de la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultat de la seva experiència professional Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional Ser conscient de les oportunitats existents per col•laborar en la recerca en el període de pregrau | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient |