Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
GENOMA, MICROBIOMA I NUTRICIÓ |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | GENOMA, MICROBIOMA I NUTRICIÓ | Codi | 14204233 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A30 |
Indicar una dieta adequada Seleccionar els mètodes apropiats per assegurar una nutrició adequada a les necessitats individuals del pacient | |
A41 |
Saber establir les relacions entre les estructures intracel•lulars i les funcions que realitzen Conèixer els processos de desenvolupament que condueixen a l’establiment del pla corporal de l’organisme humà i els mecanismes cel•lulars i genètics corresponents. Conèixer els fenòmens i mecanismes físics a nivell molecular, cel•lular i orgànic e els estats de salut i malalia Conèixer l’estructura de les biomolècules per entendre les propietats determinants de la seva funció biològica en el context cel•lular i de l’organisme Conèixer les estructures i les funcions bàsiques de les cèl•lules de l’organisme humà, amb l’aplicació dels conceptes i el llenguatge bioquímics Aprendre a utilitzar l’enfocament bioquímic en l’estudi de les funcions cel•lulars i de l’organisme Conèixer les bases teòriques i pràctiques de les tècniques bioquímiques aplicades a la investigació i la mesura de les funcions cel•lulars. Conèixer les bases moleculars de la malaltia Conèixer les bases de la teràpia gènica per comprendre el futur desenvolupament de la mateixa | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre, llenguatge, ...) Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...) Conèixer les fórmules de la comunicació escrita | |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B4 |
Adaptar el llenguatge i el missatge segons les circumstàncies Saber estructurar i esquematitzar el missatge Conèixer els processos de formació i capacitació professional propis dels diferents nivells de competència | |
B6 |
Valorar la informació i el seu ús Accedir al món del coneixement biomèdic utilitzant els referent de prestigi reconegut Utilitzar diferents sistemes per accedir a bases de dades informatitzades per aplicar-les periòdicament | |
B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica Conèixer com desenvolupar un projecte de recerca Conèixer com redactar un model d’article científic. | |
B23 |
Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada | |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte |