2014_15
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
 Assignatures
  NUTRICIÓ HUMANA I METABOLISME
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Conèixer les causes de desnutrició induïdes per la malaltia
Conèixer les situacions d'estrès metabòlic i la seva repercussió sobre l'estat nutricional i també aprendre a valorar l'estat nutricional del pacient i la via de suport nutricional idònia en situacions d'estrès metabòlic
 A9 Saber reconstruir una correcta història dietètica i nutricional. Varorar la importància de la realització d'una correcta història dietètica en el context d'una consulta clínica
Conèixer i saber identificar els diferents factors de risc nutricional
Comprendre la importància d'una correcta exploració física de l'estat nutricional i saber utilitzar els diferents mètodes antropomètrics d'avaluació de la composició corporal i calcular la composició corporal d'un individu
Conèixer altres mètodes d'avaluació de la composició corporal i els mètodes d'avaluació subjectiva de l'estat nutricional, les seves utilitats i limitacions
Conèixer els mètodes bioquímics d'avaluació de l'estat nutricional incloent l'avaluació de l'estat vitamínic i mineral
Saber avaluar l'estat nutricional i metabòlic amb la integració de els diferents mètodes. Conèixer les bases dels diferents mètodes d'avaluació de l'estat metabòlic
Entendre els camps d'aplicació clínica i en investigació dels mètodes d'estudi del metabolisme. Saber reflexionar sobre les limitacions en la interpretació dels resultats obtinguts a través d'aquests mètodes
 A17 Conèixer les causes de desnutrició induïdes per la malaltia
Conèixer les situacions d'estrès metabòlic i la seva repercussió sobre l'estat nutricional i també aprendre a valorar l'estat nutricional del pacient i la via de suport nutricional idònia en situacions d'estrès metabòlic
Conèixer l'adaptació metabòlica de l'organisme a diferents situacions fisiològiques i patològiques
Conèixer la regulació metabòlica de la ingesta i la sacietat
Conèixer els diferents prebiòtics, probiòtics, simbiòtics i les seves funcions en l'organisme
 A18 Saber reconstruir una correcta història dietètica i nutricional. Varorar la importància de la realització d'una correcta història dietètica en el context d'una consulta clínica
Conèixer i saber identificar els diferents factors de risc nutricional
Comprendre la importància d'una correcta exploració física de l'estat nutricional i saber utilitzar els diferents mètodes antropomètrics d'avaluació de la composició corporal i calcular la composició corporal d'un individu
Conèixer altres mètodes d'avaluació de la composició corporal i els mètodes d'avaluació subjectiva de l'estat nutricional, les seves utilitats i limitacions
Conèixer els mètodes bioquímics d'avaluació de l'estat nutricional incloent l'avaluació de l'estat vitamínic i mineral
Saber avaluar l'estat nutricional i metabòlic amb la integració de els diferents mètodes. Conèixer les bases dels diferents mètodes d'avaluació de l'estat metabòlic
Entendre els camps d'aplicació clínica i en investigació dels mètodes d'estudi del metabolisme. Saber reflexionar sobre les limitacions en la interpretació dels resultats obtinguts a través d'aquests mètodes
 A20 Saber reconstruir una correcta història dietètica i nutricional. Varorar la importància de la realització d'una correcta història dietètica en el context d'una consulta clínica
Conèixer i saber identificar els diferents factors de risc nutricional
Comprendre la importància d'una correcta exploració física de l'estat nutricional i saber utilitzar els diferents mètodes antropomètrics d'avaluació de la composició corporal i calcular la composició corporal d'un individu
Conèixer altres mètodes d'avaluació de la composició corporal i els mètodes d'avaluació subjectiva de l'estat nutricional, les seves utilitats i limitacions
Conèixer els mètodes bioquímics d'avaluació de l'estat nutricional incloent l'avaluació de l'estat vitamínic i mineral
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
 B2 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
 B10 Entendre la relació entre el treball de recerca i la progressió del coneixement científic
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte