Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
SUPORT NUTRICIONAL I ÈTICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | SUPORT NUTRICIONAL I ÈTICA | Codi | 14224110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Comprendre les causes de desnutrició en el pacient amb malaltia pulmonar obstructiva crònica, fibrosi quística de pàncrees i insuficiència cardíaca, així com saber valorar el suport nutricional en aquestes patologies Analitzar les diferents tècniques de suport nutricional (suplementació, alimentació bàsica aplicada, nutrició enteral i parenteral): indicacions i contraindicacions, vies d'accés, administració, composició, i complicacions Saber pautar una suplementació i una nutrició enteral Analitzar, valorar la necessitat de suport nutricional i saber aplicar les diferents modalitats de suport nutricional (dietoteràpia, suplementació, nutrició enteral i nutrició parenteral) en algunes malalties que comporten malnutrició: malalties de l'aparell digestiu, trastorns neurològics, malalties renals, càncer, SIDA, i malalties reumàtiques Conèixer les principals intervencions quirúrgiques que poden afectar l'estat nutricional, comprendre les afectacions nutricionals que poden provocar, determinar els requeriments nutritius i avaluar la necessitat de suport nutricional en els pacients sotmesos a aquest tipus d'intervencions Conèixer les situacions d'estrès metabòlic i la seva repercussió sobre l'estat nutricional i també aprendre a valorar l'estat nutricional del pacient i la via de suport nutricional idònia en situacions d'estrès metabòlic | |
A19 |
Saber avaluar l'estat nutricional i metabòlic amb la integració de els diferents mètodes. Conèixer les bases dels diferents mètodes d'avaluació de l'estat metabòlic | |
A33 |
Saber si en una situació conflictiva determinada s'estan vulnerant els drets del pacient Conèixer els seus drets i els seus deures com a treballador Entendre les responsabilitats civils i penals del seu treball Entendre la necessitat del secret professional i respectar-lo Saber comportar-se si el pacient no consent un tractament Conèixer el raonament ètic i aplicar en el seu treball diari | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B4 |
Comportar-se d’una forma reflexiva i responsable, constructivament crític | |
B5 |
Conèixer el paper de les diverses professions sanitàries Participar i col·laborar activament en les tasques de l’ equip i fomentar la confiança, la cordialitat i l’orientació a la tasca conjunta Contribuir a la consolidació i desenvolupament de l’ equip, afavorint la comunicació, el repartiment equilibrat de tasques, el clima intern i la cohesió Ser conscient de la necessitat de formar-se contínuament al llarg de la seva vida professional | |
B6 |
Conèixer i entendre l'ètica mèdica o del professional sanitari contemporània i els principals principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del nutricionista i l’aplicació pràctica de les teories Conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat Acceptar els drets del malalt Conèixer el codi deontològic de la professió Reconèixer les característiques de la nostra societat multicultural, i respectar-les Reconèixer l’existència de costums i de creences que poden aconsellar l’evitació o la modificació d’actituds diagnòstiques i terapèutiques Establir confiança entre el nutricionista i el pacient, respectant-lo i adoptant una postura empàtica i holística Avaluar i preservar l’autonomia del pacient i mantenir-ne la participació en totes les decisions que l’afectin | |
B7 |
Expressar les pròpies idees de forma estructurada i intel·ligible, intervenint amb rellevància i oportunitat tant en situacions d’ intercanvi, com en més formals i estructurades Prendre la paraula amb grup amb facilitat, transmetre convicció i seguretat i adaptar el discurs a les exigències formals requerides Adaptar el seu missatge i els medis emprats a les característiques de la situació i a l’audiència | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat |