Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL | Codi | 11224108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Presentacions / exposicions |
|
EXPOSICIÓ, PRÀCTICA I PARTICIPATIVA AMB EL GRUP CLASSE, DEL TREBALL DE RECERCA: (en grup). INCLOU: recerca i aportació de fonts documentals, anàlisi, reflexió i desenvolupament pràctic, amb recursos pedagògics i didàctics, ús de les TIC, llengua estrangera, ... sobre un tema del programa. Complementat amb activitats didàctiques i participatives per a realitzar a l'aula. |
25% | ||||
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
ARTICLES: (individual) Anàlisi i reflexió fonamentada sobre temes d'actualitat relacionats amb la cultura de la Pau i la gestió de conflictes a través de la mediació, que s'exposaran a l'aula. ANÀLISI DE CASOS EXPOSATS A L'AULA: Exposició i anàlisi de casos pràctics. |
10% |
||||
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
PORTFOLIO. (individual de recuperació de les faltes d'assistència A CLASSES I JORNADES o pla alternatiu) 1. Fitxes resum de les classes i exposicions a les que no assisteix i les conferències o jornades. Contingut: 1) Resum breu, comentari de punts forts i/o aspectes innovadors en relació al tema. 2) Reflexió i conclusions 3) Ampliació documental i bibliografia. AVALUACIÓ: La suma de les puntuacions corresponents als temes i sessions recuperats. |
|||||
Treballs |
|
TREBALL DE RECERCA I ANÀLISI TEÒRIC (en grup): vinculat a un dels temes, amb aportació de conceptualització i anàlisi de la metodologia pràctica de la mediació, exposats i treballats a les classes i ampliat amb les fonts de la matèria, el LLibre Blanc de la Mediació, la bibliografia i les aportacions dels conferenciants, les jornades que es proposi en el curs i la documentació que aporti l'alumnat. | 25% | ||||
Atenció personalitzada |
|
INDIVIDUAL. 1) Assistència activa a les classes, les conferències i jornades a l'aula o externes. 2) Col·laboració en les activitats i sessions de participació per a la millora del procés educatiu de la matèria. |
10% | ||||
Proves de desenvolupament |
|
AVALUACIÓ INDIVIDUAL- DESENVOLUPAMENT D'UN TEMA. L'alumne/a, a través d'una prova de resposta extensa i justificada de forma conceptual i documentada, ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. | 20% | ||||
Proves objectives de tipus test |
|
AVALUACIÓ INDIVIDUAL (QÜESTIONARI) coneixements teòrics i normativa de mediació. |
10% | ||||
Altres | ACTIVITATS, TREBALLS O PROVES DE DESENVOLUPAMENT PER A LA MILLORA DE L'APRENENTATGE I LA QUALIFICACIÓ - AVALUACIÓ (optatives) - Presentació de temes d'ampliació i aprofundiment. - Activitats de col·laboració en mediació a través de la participació en institucions, centres educatius, entitats i esdeveniments. |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
L'assistència és obligatòria. Es preveu una via d´avaluació alternativa a l'alumnat que justifiqui no poder assistir total o parcialment a les classes. En aquest cas, cal comunicar-ho al professor durant el primer mes de desenvolupament de la matèria. Cal tenir aprovat el 50% de totes les parts avaluables. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |