Grado de Educación Social (2009) |
Asignaturas |
PROGRAMAS, INSTITUCIONES, SERVICIOS Y RECURSOS PARA LA ACCIÓN SOCIOEDUCATIVA |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2014_15 |
Asignatura | PROGRAMAS, INSTITUCIONES, SERVICIOS Y RECURSOS PARA LA ACCIÓN SOCIOEDUCATIVA | Código | 11224110 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
12 | Obligatoria | Tercer | AN |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
1.- El concepte d'educació. | 1.1.- Sentit de l'educació. 1.2.- Protagonisme de l'educador. 1.3.- Definició d'acció educativa. 1.4.- Teories i corrents actuals del pensament i la pràctica educativa (perspectiva tecnològica, hermenèutica i crítica). |
2.- Evolució històrica de l'Educació Social. | 2.1.- Història del pensament (autors i pràctiques de referència). 2.2.- Principals elements del discurs pedagògic (paideia, humanisme, naixement de la didàctica, etc). 2.3.- Educació Social, objecte d'estudi de la Pedagogia Social. 2.4.- La necessitat de l'Educació Social (Ed. Social vs T.Social, particularitats de l'àmbit no formal, etc). |
3.- Espais professionals de l'educador social. | 3.1.- Educador social, tècnic especialista. 3.2.- Ètica i educació social: Codi Deontològic. 3.3.- Àmbits clàssics d'intervenció: educació social especialitzada, educació de persones adultes, animació socio-cultural i formació social. 3.4.- Incursions emergents: salut mental, NTIC, medi escolar, atenció familiar, etc. 3.5.- La dimensió europea de l'educador social. |
4.- Eines de l'educador social. | 4.1.- Identitat de l'educador social: competència instrumental, competència reflexiva, competència socio-personal i competència referida a la intervenció educativa. 4.2.- Habilitats de disseny i programació. 4.3.- Dinàmiques de grup. 4.4.- Treball en equip: més que treballar plegats. 4.5.- La relació d'ajuda. 4.6.- Assertivitat i autoritat professional. 4.7.- Aprofundiment sobre la tècnica clau, ENTREVISTA. 4.8.- Nocions de PNL (programació neurolingüística). |