Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
PRÀCTICUM |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | PRÀCTICUM | Codi | 11224401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Quart | AN conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Coneix els diferents àmbits professionals de l'Educador social. Aplica correctament les tècniques d'intervenció socioeducativa que requereix el context de pràctiques. | |
A5 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals ha d'incidir. | |
A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa. | |
A7 |
Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida. | |
A8 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les font documentals i la bibliografia. Elabora un discurs sintètic, coherent i que comunica els resultats del treball realitzat. Demostra un pensament crític i creatiu amb capcitat per adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió. Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional escollit per a realitzar les pràctiques. | |
A10 |
Elabora un discurs sintètic, coherent i que comunica els resultats del treball realitzat. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur professional. Respecta i fa respectar el codi dentològic i realitza de forma ètica les activitats relacionades amb la seva actuació professional. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació | |
B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg Adapta la forma del missatge a les diverses situacions | |
B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió | |
B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte Estableix objectius clars pel projecte Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes Planifica una avaluació dels resultats dels projectes Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús | |
C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals |