Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009) |
Assignatures |
LITERATURA I SOCIETAT |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | LITERATURA I SOCIETAT | Codi | 12254009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Estudis previs |
|
Lectura de textos teòrics del dossier: Pierre Bourdieu, Auerbach. Lectura de relats mítics. Controls de lectura i comprensió de textos. |
30% | ||||
Pràctiques a través de TIC |
|
S'hauran de fer diversos exercicis pràctics sobre els dos temes del programa. 1. Observació, descripció i valoració de l'entorn. 2. Anàlisi i comentari de textos. 3. Anàlisi i comentari de casos concrets. Els exercicis es faran amb el suport de: Bloc personal de l'assignatura Tasques (penjar un fitxer) Fòrum Taller (avaluació entre iguals) S'AVALUARÀ: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d’observació i adequació dels continguts de l’assignatura a l’estudi de l’entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d’escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d’internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. |
40% | ||||
Treballs |
|
Dos treballs. Sobre un tema (a elegir) entre els tractats en el Bloc 1 i en el Bloc 2 del Temari. S'haurà de presentar en format escrit (fitxer) i en format audiovisual (exposició oral de l'autor/autors) S'AVALUARÀ: Els continguts. La capacitat d’observació, la bona estructuració del text (introducció, exposició de motius i dades, cites, notes, argumentació, conclusions, bibliografia), la valoració de les dades utilitzades i la formulació de conclusions personals. La utilització de les eines adequades per a la seva exposició. L'ús de la terminologia específica adequada. L'ús dels referents teòrics de l’assignatura per a l’elaboració de les conclusions. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d’internet sense citar-los amb l'exclusió total de l'exercici. |
30% | ||||
Altres |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura.Bona presentació. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada. |