Presentar els principis bàsics del funcionament dels essers vius (centrant l’explicació en l’home) usant com a eix fonamental els plantejaments de disponibilitat i gestió dels recursos energètics. Evidentment, el concepte d’homeòstasis està inclòs en totes les explicacions i constitueix el concepte de referència que permet explicar els mecanismes d’obtenció, transformació, incorporació, transferència i emmagatzematge d’energia a l’organisme.
|
|
|
|
Integrar coneixements de diversos nivells de matèries afins i, fent una abstracció
sincrètica de les causes i mecanismes que participen en el desenvolupament fisiològic temporal de la síndrome metabòlica. Aquesta malaltia, utilitzada com a exemple de les alteracions fisiològiques que pot causar l’excés de nutrients, que condueixen a la patologia, es complementa amb l’anàlisi de la resposta contraria de l’organisme, una situació d’escassetat de nutrients, especialment proteics, la malnutrició calòric-proteica. |
|
|
|
L’alumne ha de poder integrar els coneixements i el nivell de complexitat dels
mecanismes de regulació implicats com a primer pas per entendre el fracàs habitual de
les estratègies terapèutiques utilitzades en la síndrome metabòlica, i les dificultats de
recuperació que comporta la malnutrició calòric-proteica. |
|
|
|