Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES II | Codi | 11234102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
0. Presentació | Presentació de l'assignatura. Metodologia a utilitzar. Criteris d'avaluació. Formació dels grups. |
1. Mètodes clàssics de lecto-escriptura | 1.1. Montessori 1.2. Decroly 1.3. Freinet |
Bloc compensatori La consciència fonològica com a base del desenvolupament del llenguatge. |
|
2. Bases teòriques de l’enfocament constructivista aplicat a l’aprenentatge de les llengües. | |
3. TIL. Tractament integrat de llengües. | 3.1. Tipologies textuals 3.2. Reflexió sobre la llengua 3.3. El plurilingüisme. 3.4. La programació integrada de llengües. |
4. Expressió escrita. | 4.1. Concepte 4.2. Nivells d’escriptura 4.3. Processos 4.4. Habilitats 4.5. Activitats i recursos 4.6. Avaluació |
5. Expressió oral. | 5.1. Elocució i conversació 5.2. Desenvolupament del llenguatge: diàleg,debat… 5.3. Activitats i recursos 5.4. Avaluació |
6. Comprensió oral i escrita | 6.1. El procés lector 6.2. Habilitats 6.3. Activitats i recursos 6.4. Avaluació |
7. Tècniques i recursos aplicats a l’aula de llengua. | 7.1. Tècniques - Treball per projectes - El dossier d’aprenentatge - Treball per racons - Tallers de llengua 7.2. Recursos - Els llibres de text - TIC 7.3. Text lliure, dictats, redaccions… 7.4. La unitat didàctica dins de l’Àrea de Llengua |