Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE L'EDUCACIÓ FÍSICA II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE L'EDUCACIÓ FÍSICA II | Codi | 11234109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc I.- Desenvolupament i Aprenentatge motor Tema 1: Aproximació a l’estudi de l’aprenentatge i desenvolupament motor humà. |
1.1. Concepte de desenvolupament físic, motriu i psicomotriu. 1.1.1. Condicions que permeten el desenvolupament motor: factors intrínsecs i extrínsecs. 1.1.2. Evolució dels diferents aspectes motrius: desenvolupament postural i de la prensió. 1.1.3. Els canvis físics en la pubertat i repercussió en el desenvolupament motor i psíquic. 2.1.Conceptes envers l’aprenentatge motor. 2.2.Antecedents de l’aprenentatge motor. 2.2.1.Precursors 2.2.2.La Segona Guerra Mundial 2.2.3.Inici de la teorització 2.3. Definició d’aprenentatge motor |
Tema 2: Principals aspectes i factors relacionats amb l’aprenentatge motor | 2.1.Factors relacionats amb el subjecte 2.1.1. La motivació 2.1.2. Els coneixements o grau d’habilitats previs 2.1.3. La funcionalitat 2.2. Factors relacionats amb la tasca 2.2.1. Factors lligats als aspectes perceptius 2.2.2. Factors lligats a la presa de decisió 2.2.3. Factors lligats a l’execució de la tasca 2.3. Factors relacionats amb la situació d’ensenyança-aprenentatge 2.3.1. La informació 2.3.2. El temps de pràctica 2.3.3. L’adaptació de la situació d’ensenyança-aprenentatge a les característiques de l’alumnat 2.3.4. L’especificitat de la situació d’ensenyança-aprenentatge 2.3.5. Mètodes globals i analítics |
Bloc II.- Didàctica de l'educació física Tema 1: El currículum d’educació física |
1.1. Els blocs de continguts 1.2. Els objectius 1.3. Les competències bàsiques 1.4. Els mètodes pedagògics 1.5. Els criteris d’avaluació |
Tema 2: Programacions i Unitats Didàctiques. |
2.1. Creació i temporalització de les Unitats Didàctiques. 2.2. La sessió d’educació física. 2.3. Interacció professor - alumnes. 2.4. Funcions d‘organització. |
Tema 3: Metodologia. | 3.1.Estils d’ensenyança 3.2. Disposicions materials per a la pràctica. |
Tema 4: L’avaluació en educació física. |
4.1. Criteris d’avaluació en educació física 4.2. Orientacions per a l’avaluació 4.3. Instruments d’avaluació 4.4. L’avaluació de la unitat de programació |
Tema 5: Altres aspectes relacionats amb l’ensenyança de l’educació física | 5.1. El clima en l'aula. 5.2. Estrategias inclusives. |