Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS II | Codi | 11234111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1. PROJECTE sobre el Món Microscòpic: Introducció. | SUBTEMA 1.1 Introducció de l’assignatura. Presentació del projecte “Descoberta del MónMicroscòpic”: temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir. |
Tema 2. Aplicació del mètode científic i l’experimentació en educació primària *. *Nota: Aquest bloc es relacionarà amb el contingut “Noció de quantitat. Nombres i Operacións”, de la mateixa assignatura de segon curs. |
SUBTEMA 2.1.- Què és el mètode científic? El disseny experimental i les seves variables SUBTEMA 2.2.- “inquiry base learning” (aprenentatge basat en indagacions). Observacions, plantejament d’interrogants i la cerca de respostes. Articles sobre experiències SUBTEMA 2.3.- Els científics a l’aula: la figura dels científics com a eina educativa. |
Tema 3.Els Microorganismes. | SUBTEMA 3.1. Què són? On viuen? Quins tipus hi ha? SUBTEMA 3.2. Valoració de la intervenció del microorganismes en processos quotidians: Alimentació (iogurts, vi, cervesa,...) Higiene (detergents, dentifricis,...) Indústria tèxtil (curtit pells, efecte desgast Texans,..) Bioremediació (depurar aigua, eliminar tòxics del medi,...) Noves fonts d’energia (biofuel) |