Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012) |
Assignatures |
COMUNICACIÓ, INTERACCIÓ I COL·LABORACIÓ |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | COMUNICACIÓ, INTERACCIÓ I COL·LABORACIÓ | Codi | 11665216 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Adell, J. (1998): «Redes y Educación». En DE PABLOS (Coord.) Nuevas Tecnologías,comunicación audiovisual y Educación. Barcelona. Cedecs. Althaus, S. (1997): «Computer Mediated Communication in the university classroom».Communication Education, pp:158-174 Bergue, Z. L., Collins, M. (1995): «Introduction: Computer-Mediated communications and the Online Classroom in distance learning». En Bergue, Z., Collins, M. (Eds): Computer Mediated Communication and the Online Classroom, Vol. III: DistanceLearning. Cresskill, New Yersey, Hampton Press, pp:1-12. Bordia, P. (1997): «Face-to-Face versus computer mediated communication: a synthesis of the experimental literature». The Journal of Business Communication, vol. 34, 1, pp: 99-120. Chester , A., Gwynne G. (1998): “Online teaching: encouraging collaboration trough anonymity”. Journal of computer mediated communication. vol. 4, 2. [http://jcmc.huji.ac.il/vol4/issue2/chester.html] Collins, M. (1992): The relationship between social context cues and uninhibited verbal behaviour in computer mediated communication. [http://cac.psu.edu/~mauri/papers/flames.html] De Benito (2000): «Herramientas para la creación, distribución y gestión de cursos a través de Internet». Edutec. Revista electrónica de Tecnología Educativa. Núm. 12 Juny 00. [http://edutec.rediris.es/Revelec2/Revelec12/deBenito.html] December J. (1998). What is Computer Mediated Communication. [http://www.december.com/jhon7study/cmc/what.html] Delamont, S. (1987): La interacción didáctica. Madrid. Cincel. Espinosa, M. (1999): Estrategias de moderación como mecanismo de participación y construcción de conocimiento en grupos de discusión electrónicos. Hiper-textos, [http://www.mty.ites.mx/dcic/hiper-textos/02/monica] Feliu, V. (1999). Evolución y dinámica de las listas. [http://www.rediris.es/rediris/boletin/46-47/ponencia15.html] Flanders, N. E. (1977): Análisis de la interacción didáctica. Salamanca. Ediciones Anaya. Freenberg, A. (1989). «The written word: on the theory and practice of computer conferencing», a MASON, R., KAYE, A. (Eds.): Mindweave: communication,computers and distance education. Oxford : Pergamon Press, pp. 22-39. [http://cac.psu.edu/~mauri/moderate/feenberg.html] García-Valcárcel, A., (1999): «El debate telemático como experiencia de aprendizaje en el aula universitaria». En CABERO, J., Y OTROS (Coord.) Nuevas tecnologías en la formación flexible i a distancia. Universidad de Sevilla. Gibson, W. (1984): Neuromancer. New York. Ace Publications. Gros, B., Mas, G., San José, M. (1999): «Forum telemático de docencia universitaria: sugerencias para los foros de discusión». En Cabero, J., y Otros (Coord.) Nuevas tecnologías en la formación flexible i a distancia. Universidad de Sevilla.39 Gunawardena, C. N., Lowe, C. A., Anderson, T. (1997): «Analysis of a global online debate and the development of an interaction analysis model for examining social construction of knowledge in computer conferencing». J. Educational computing Research, vol. 17, 4, pp: 394-431. Harasim, L. (1990): «Online Education: an environment for collaboration and intellectual amplification». En Harasim, L. Online Education. Perspectives on a new environment. New York , Praeger, pp: 39-65.Harassim, L., Hiltz, S., Teles, L., y Turoff, M. (1995): Learning Networks. Cambridge , The MIT Press. Henri, F. (1992): «Computer conferencing and content analysis» a Kaye, A. (Ed.): Collaborative learning through computer conferencing. The Najaden Papers. Proceedings of NATO Advanced Research Workshop, Copenhagen . NATO ASI Series, pp: 117-166Hertz-Lazarowitz, R. (1992): «Understanding interactive behaviors: looking six mirrors on the classroom». En Hertz-Lazarowitz, R., Miller, N. (eds.) Interaction in cooperativegroups. Cambridge . University Press, pp: 71-101. Hiltz, S. R., Dufner, D., Fjermestad, J., Kim, Y., Oker R., Rana, A., Turoff, M. (1996): «Distributed group support systems: theory development and experimentation». En Olsen, B.M., Smith, J.B., Malone, T. (Eds.): Coordination theory and collaboration technology, Hillside , Nova York, Lawrence Erlbaum Associates.Kiesler, S. (1992): «Talking, teaching, and learning in network groups: lessons form research» a KAYE, A. (Ed.): Collaborative learning through computer conferencing.The Najaden Papers. Proceedings of NATO Advanced Research Workshop, Copenhagen . NATO ASI Series, pp: 147-166. Levin, J.A., Kim, H., Riel, M. (1990): «Analysing Instructional Interactions on Electronic Message Networks». En Harasim, L. Online Education. Perspectives on a new environment. New York , Praeger, pp: 185-214. McCarthey, S.J., McMahon, S. (1992): From convention to invention: three approaches to peer interactions during writing. En Hertz-Lazarowitz, R., Miller, N. (eds.) Interaction in co-operative groups. Cambridge. University Press, pp: 17-35. Medina, A. (1988): Didáctica e interacción en el aula. Madrid . Cincel Nuernverger, M. P. (1998): Long-distance mentoring: the use of electronic mail to facilitate the mentoring process. Vol. 591, Dissertation Abstracts International. Paulsen, M. F. (1995): Online report on Pedagogical techniques for CMC [http://www.nki.no/~morten] Pérez i Garcias, A. (2000): La comunicació electrónica en situacions daprenentatge a distancia en contextos universitaris. Anàlisi de la interacció. Universitat de les Illes Balears. Tesis Doctoral. Pérez i Garcias, A. (2001): «Nuevas estrategias de enseñanza en entornos digitales para la enseñanza superior». En Salinas, J., Batista A. (Coord.): Didáctica y tecnología educativa para una universidad en el mundo digital. Universidad de Panamá. Pitt, T. J., Clark, A. (1997): Creating powerful online courses using multiple instructional strategies. [http://leahi.kcc.hawaii.edu/org/tcc_conf97/pres/pitt.html] 40 Rafaeli, S., Sudweeks, F.(1997): «Networked Interactivity». Journal of computer mediated communication, vol. 2, 4. Rojo, A. (1995): Participation in scholarly electronic forums. Dissertation Abstracts international. [http://www.oise.on.ca/arojo/overview.html] Salinas, J. (1995): «Organización escolar y redes: los nuevos escenarios de aprendizaje». En Cabero, J., Martínez (Coord.): Nuevos canales de comunicación en la enseñanza. Madrid. Centro de estudios Ramon Areces, pp: 89-11. Santoro, G. (1995): «What is Computer-Mediated communication». En Bergue, Z., Collins, M. (eds): Computer Mediated Communication and the Online Classroom. Vol. I. Overview and perspectives. Cresskill , New Jersey , Hampton Press, pp: 11-28 Villar Angulo, L. M. (1987): «La interacción didáctica», En DELAMONT, S. La interacción didáctica. Madrid. Cincel, pp: 169-187 Waggoner, M. (1992): «A case Study approach to evaluation of computer conferencing» a Kaye, A. (Ed.): Collaborative learning through computer conferencing. The Najaden Papers. Proceeding of NATO Advanced Research Workshop, Copenhagen . NATO ASI Series, pp: 137-146 Walter, J. B. (1996): «Computer mediated communication: impersonal, interpersonal and hyperpersonal interactions». Communication Research, Vol. 23, 1, pp: 3-43. Xu, H. (1996): The performance and attitudes of higher education students using CMC. Southern Illinois University at Carbondale . Tesi doctoral. Vol. 5807, Dissertation Abstracts International
|
|
Complementària | |