Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (2010) |
Assignatures |
INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I SOCIALITZACIÓ DE L'ARQUEOLOGIA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I SOCIALITZACIÓ DE L'ARQUEOLOGIA | Codi | 12645215 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Optativa | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
I. La Interpretació del Patrimoni Cultural com a disciplina acadèmica | I.1. La Interpretació del Patrimoni Cultural com a disciplina acadèmica I.2. Grans temes i àmbits d’actuació I.3. Algunes revistes indexades I.4. Conceptes bàsics relacionats amb l’itinerari professional: Carrera Científica, Carrera fora de l’Acadèmia, Carrera Gestora … habilitats transferibles I.5. Alguns temes candents I.6 Participar en el desenvolupament de Cadenes de valor del Patrimoni Cultural sostenibles |
II. Equipaments Culturals | II.1. Desenvolupar cadenes de valor sostenibles: Efectes d’arrossegament i externalitats econòmiques positives II.2. Els museus actuals i altres equipaments: Cóm es construeixen?, Perquè?, Per a qui?, es pensa en la seva viabilitat sostenible? II.3. Dos exemples: la Sierra de Atapuerca i Caldes de Malavella |
III. El públic. Socialització i Patrimoni Cultural | III.1 El Turisme Cultural III.2. Comunitats Educatives i segment escolar |
IV. Impacte de les actuacions i Avaluacions | IV.1. El concepte d’impacte IV.2. Ciència oberta IV.3. Aprofitar el caràcter transversal de la Prehistòria i l’Arqueologia |
V. Esquemes de finançament | V.1. Projectes de Patrimoni Cultural a Europa V.2. Centres de Patrimoni Cultural a España i a l’estranger V.3. Exemples locals: La Boella, Camp dels Ninots i Sant Miquel de Vinebre |