Grau de Fisioteràpia (2010) |
Assignatures |
CINESITERÀPIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | CINESITERÀPIA | Codi | 14214101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A14 |
Diferenciar entre els diferents tipus de treball muscular. Enumerar i raonar el perquè de les seves indicacions i contraindicacions Col·locar adequadament el pacient i respectar les normes d'higiene postural (tant pel pacient com pel fisioterapeuta) dins dels continguts pràctics de la unitat temàtica II i de la resta d'unitats de l'assignatura Fisioteràpia Entendre valorar i tractar la disfunció en el moviment, tant global com local Dissenyar programes basats en l'exercici terapèutic en base a la comprensió dels canvis de la funció motriu que comporta l'envelliment Analitzar moviments humans normals i patològics i dissenyar estratègies de normalització dels moviments anormals susceptibles de ser corregits Dissenyar exercicis propioceptius en base a la comprensió de la motricitat humana Identificar els punts comuns dels diferents mètodes d'exercici terapèutic en fisioteràpia i les seves diferències Comprendre els mecanismes fisiològics en els diferents tipus de treball muscular Identificar l'amplitud de treball muscular Definir la contracció i el treball muscular Definir les cadenes cinètiques musculars Identificar la unitat cinètica Descriure les bases neurofisiològiques de la reeducació propioceptiva | |
A27 |
Conèixer i aplicar els principis generals de la suspensoteràpia i poleoteràpia Aplicar la mobilització activa - assistida Utilitzar els efectes dels muntatges en poleoteràpia Analitzar, programar i aplicar el moviment com a mitjà terapèutic, promovent la participació del pacient/uduari en el seu procés | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a | |
B5 |
Participar de forma activa i compartir informació, coneixement i experiències Accepta i compleix les normes del grup Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup | |
B8 |
Estableix objectius clars pel projecte Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa |