Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA FÍSICA I QUÍMICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA FÍSICA I QUÍMICA | Codi | 11605111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. L'ensenyament de la Física i la Química. | 1.1 Models i tradicions d'ensenyament de la Física i la Química. 1.2 La problemàtica actual de la Física i la Química a la secundària. 1.3 Competències específiques i transversals a Física i Química. |
2. Orientacions didàctiques per a l'ensenyament-aprenentatge de la Física i de la Química. | 2.1. Idees prèvies de l'alumnat. 2.2 Activitats i recursos didàctics. 2.3. Organització de l'aula. 2.4. El paper del professor. 2.5. Motivar, desmostrar i raonar per convèncer. 2.6. Argumentació i pensament crític. |
3. Del currículum prescrit al projecte curricular de centre i d'aula. | 3.1 Criteris generals de programació, seqüenciació dels continguts i disseny d'activitats. 3.2. L'avaluació de la tasca docent a Física i Química. |
4. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge de la Física i Química. | 4.1. Les unitats didàctiques. 4.2. Criteris generals. 4.3. Objectius didàctics. 4.4. Activitats: criteris d'elecció, resolució de problemes i experimentació. |
5. Didàctica de la Física i de la Química. |