Medicina (1994) |
Assignatures |
CLÍNICA PEDIÀTRICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | CLÍNICA PEDIÀTRICA | Codi | 14012050 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
7.5 | 0 | 7.5 | Troncal | Sisè | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Completar la formació pràctica en pediatria. Confecció de l'historia clínica Confecció i interpretació de corbes de creixement Observació de les proves complementàries d'imatge i valoració crítica sobre les diferents opcions diagnostiques. Lectura bàsica de la patologia a la RX de tòrax i d'abdomen Comprensió de les proves analítiques i de les principals alteracions dins les mateixes Observació i comprensió dels tractaments Seguiment clínic del curs del malalt Maneig de les dosis pediàtriques dels principals fàrmacs que s'administren Coneixememt de les normes d'assèpsia dins d'una àrea de neonats. Coneixement del principal utillatge l'àrea (monitors, saturadors, respiradors ambú, material d'intubació etc) Exploració complerta del neonat sa Coneixement dels protocols de despistatge de les principals malalties metabòliques | A1 A2 A3 A4 A18 A19 A42 A43 |
B1 B2 |
|
2. Aconseguir l'experiència mínima per a fer front als problemes més freqüents de la vigilància de la salut i l'assistència al nen malalt. Coneixement i utilització i interpretació de les principals proves complementàries que s'utilitzen en el malalt urgent pediàtric Coneixement dels principals protocols que s'utilitzen a l'àrea neonatal Saber fer un diagnòstic diferencial sindròmic Saber fer una reanimació cardiopulmonar Saber realitzar un pla d'actuació | A4 A5 A6 A36 A38 A43 |
B3 B16 B17 |
|
3. Integrar-se en un equip de treball mèdic hospitalari. Col·laborar amb altres professionals Desenvolupament d'estrategies de salut Fer una jornada de guardia hospitalària | A38 A40 |
B3 B10 B18 B22 |
|
4. Estimular l'autoaprenentatge de l'alumne. Durant la rotació s'assignarà un cas clínic preferentment d'un nen que estigui ingressat per tal de poder-li realitzar l'exploració física i la història clínica. Aquest cas s'haurà de treballar en grup durant tota la rotació des d'un punt de vista del diagnòstic diferencial. Es tracta de treure de cada dada clínica el màxim partit i no tant d'arribar al diagnòstic, donat que en la majoria de casos, aquest diagnòstic ja s'haurà establert. | A1 A2 |
B16 B18 B27 B28 |
|
Demostrar habilitats en transmetre la informació als familiars | A5 |
B2 |