Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau de Treball Social (2009) |
Assignatures |
TREBALL SOCIAL DE GRUPS I EQUIPS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | TREBALL SOCIAL DE GRUPS I EQUIPS | Codi | 15224115 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. APROXIMACIÓ CONCEPTUAL AL TREBALL SOCIAL DE GRUP | • Definició i característiques • Oportunitats i desaventatges • Principis bàsics • Tipologia del TSG característiques• Bases teòriques i models • Apunts històrics |
2. APROXIMACIÓ CONCEPTUAL AL GRUP HUMÀ | •Definició de grup •De la motivació individual al projecte comú •El fenomen associatiu •Diferències entre multitud, grup i massa •Elements estructurals: objectius, cohesió, comunicació i normes, lideratge, rols, etc •Els processos dinfluència social •Tipus i classificació dels grups •Introversió i extroversió en un grup |
3.PROCESSOS DEL GRUP |
•Processos dins del grup i fases de desenvolupament •Etapes de la vida del grup: formació, estructuració, desenvolupament, autoregulació i dissolució. •Rols de Belbin •Etapes internes: afirmació, coneixement, confiança, comunicació, cooperació i resolució de conflictes. •Conflicte, presa de decisions i negociació. |
4.EL MÈTODE D’INTERVENCIÓ GRUPAL |
•Planificació del grup: preparació i contracte •Recursos i finançament •Composició, mida, temps i selecció del grup. •Fases del mètode: Investigació, diagnòstic, planificació, execució, avaluació. •La investigació-acció-participant •La participació |
5.CARACTERÍSTIQUES DEL TREBALLADOR SOCIAL DE GRUP |
•Qualitats i formació necessària •Funcions •Rols del treballador social •Dinamitzador o animador d’un grup •Observador •Lideratge compartit |
6.EQUIPS DE TREBALL O TREBALL EN EQUIP |
•L’equip professional. Mites i realitat. •Grups i comportament grupal •Grups i equips •Condicions per treballar en equip •L'intel.ligencia emocional. L'assertivitat. •Estils de comunicació •Estils de treball •La coordinació dels equips •Conducció o direcció d’equips de treball •La interdisciplinarietat en l’ intervenció social |
7.SISTEMATITZACIÓ I AVALUACIÓ DEL TREBALL SOCIAL GRUPAL |
•Mètodes d’avaluació •Models d’avaluació •Models de registres •Assessorament i supervisió •Elaboració d’informes |
8.RECURSOS, TÈCNIQUES I ACTIVITATS DE TREBALL EN GRUP |
•Dinàmiques de grup: àmbits, procès, recomanacions. •Classificacions •Fitxes de treball •La conducció de les reunions: tipus, fases, consells •Estratègies per a la formació, estructuració, desenvolupament, autoregulació i dissolució. •Estratègies per l’afirmació, coneixement, confiança, comunicació, cooperació i resolució de conflictes. •Dinàmiques animació i distensió •Dinàmiques d’anàlisis general •Dinàmiques d’abstracció •Dinàmiques d’organització i planificació |