Guia docent Facultat de Turisme i Geografia |
català |
URV- CIUTADANA (Grau) |
Assignatures |
ANTROPOLOGIA I CIUTADANIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ANTROPOLOGIA I CIUTADANIA | Codi | 18204010 | ||||
Ensenyament | Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||
6 | Formació bàsica | Segon | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Analitzar com influeixen els factors socials i culturals en el desenvolupament dels processos de salut/malaltia/atenció. Reflexionar sobre la relació salut, inmigració i desigualtat social. Prendre consciència de la influència de la cultura i de les relacions socials en els processos de morbi-mortalitat. Definir i ser capaç de percebre la dimensió biològica (disease), cultural (illness) i social (sickness) de la malaltia identificant el model explicatiu del professional i de la persona. Reconèixer la influència dels aspectes socioculturals en el pluralisme assistencial. Aplicar una lectura relativista sobre la construcció de les categories cos, gènere i salut mental. | |
A20 |
Problematitzar i qüestionar-se determinades situacions de la seva pràctica clínica. Explicar l'ús de metodologia qualitativa en els treballs científics infermers. Conèixer i identificar tècniques qualitatives i ser capaç d'aplicar almenys una tècnica qualitativa. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Reflexionar sobre els límits natura/cultura. Demostrar de forma oral i escrita tenir capacitat de síntesi i crítica. | |
B8 |
Adquirir la destresa suficient, d'acord al seu nivell, per a plantejar un projecte segons necessitats detectades i valorar l'ús de la tècnica qualitativa més adient. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |