Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
GBBM-A1 |
Understand and apply basic knowledge of physics, mathematics and chemistry to Biochemistry and Molecular Biology. |
|
GBBM-A2 |
Describe how living beings function at a basic biochemical, molecular and structural level. |
|
GBBM-A3 |
Have advanced knowledge of the biochemistry, kinetics, mechanisms and metabolism of enzymes |
|
GBBM-A4 |
Understand organisms at molecular, cellular and metabolic level. |
|
GBBM-A5 |
Understand the principles, instrumentation and technical applications of Biochemistry and Molecular Biology. |
|
GBBM-A6 |
Know how to design and apply experimental laboratory protocols, especially in the ambits of biochemistry, microbiology and molecular biology, and to evaluate the risks and safety elements of these protocols. |
|
GBBM-A7 |
Know how to search for, find, analyze and interpret information in the main biological databases concerning genomics, transcriptomics, proteomics, metabolomics, taxanomics among others, and to know how to use bibliographic databases and basic bioinformatic tools. |
|
GBBM-A8 |
Analyze and interpret data and experimental results in the scientific ambit. |
|
GBBM-A9 |
Have structural and functional knowledge of the basic components and polymeric structures of molecules in living beings. |
|
GBBM-A10 |
Appreciate the complexity and diversity of organisms through the study of their molecules, cells, physiological processes, genetics and evolution. |
|
GBBM-A11 |
Appreciate the speed of potential changes in Biochemistry. |
|
GBBM-A12 |
Work in an appropriate manner in a biochemical laboratory. This includes safety, the handling and disposing of waste and the recording of activities. |
|
GBBM-A13 |
Apply molecular knowledge to the physiological interpretation of the normal or physiological functioning of the organism. |
|
GBBM-A14 |
Describe how living beings extract, transform and use the energy FROM their surroundings. |
|
GBT-A1 |
Apply basic knowledge of mathematics and physics at the molecular biosciences |
|
GBT-A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
|
GBT-A3 |
Tenir un bon coneixement de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació |
|
GBT-A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
|
GBT-A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
|
GBT-A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
|
GBT-A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
|
GBT-A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
|
GBT-A9 |
Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic |
|
GBT-A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
|
GBT-A11 |
Aplicar adequadament la diversitat de tècniques i metodologies de DNA recombinant per a dissenyar estratègies d'enginyeria genètica cel•lular per a la producció de proteïnes homòlogues o heteròlogues, o de cèl•lules capaces d'actuar com biocatalitzadors |
|
GBT-A12 |
Identificar i desenvolupar les operacions unitàries d'enginyeria bioquímica, integrant-les amb els fonaments biològics, i saber aplicar-les al disseny de bioreactors i als processos de separació |
|
GBT-A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
|
GBT-A14 |
Valorar l'impacte soci-econòmic i les implicacions bioètiques dels diferents processos biotecnològics, i assegurar les disposicions legals vigents |
|
GBT-A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
B1 |
Learning to learn |
|
B2 |
Effective solutions to complex problems |
|
B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
|
B7 |
Sensitivity to environmental issues |
|
B8 |
Management of complex technical or professional projects |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
|
C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
C3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
|
C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
|
C6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |