Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Psicologia (2009) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DEL TREBALL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | PSICOLOGIA DEL TREBALL | Codi | 11204009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1.- Models i teories de psicologia del treball. | El treball humà com a fenomen psicosocial. Models de treball segons la psicologia científica. El procés de treball: paràmetres més significatius. Significat del treball i valors laborals: Treball, atur i ocupació. Psicologia del no treball |
Tema 2.- Anàlisi, descripció i avaluació de llocs de treball. (taller selecció 1) | Anàlisi de llocs de treball Descripció operativa de llocs de treball Elaboració de perfils de llocs de treball Avaluació i classificació dels llocs |
Tema 3.- Aspectes individuals del comportament humà al treball. | Personalitat i diferències individuals al treball Ritmes biològics i activitat laboral Aptituds, habilitats i competències per a la selecció de personal Actituds i conducta Motivació laboral i satisfacció Clima laboral |
Tema 4.- Les habilitats i competències professionals als processos de selecció. (t.sel. 2) | Definició de competències. Classificació de competències. Anàlisis de competències. Realització d'entrevistes a través de competències. Avaluació d'entrevistes a través de competències |
Tema 5.- Psicología ocupacional. (taller cercar i trobar feina) | Orientació professional CV i inserció laboral Eines de cerca de feina Noves tecnologies aplicades en la cerca de feina Autoocupació |
Tema 6.- Salut i qualitat de vida laboral. | Salut ocupacional Percepció de risc i accidents de treball. Estrès, ansietat i depressió. Aspectes ergonòmics i salut laboral. Redisseny de llocs de treball. |