Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Pedagogia (2009) |
Assignatures |
ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ | Codi | 11214110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Contextos d'intervenció del Pedagog en educació no formal. |
1. Àmbits professionals del pedagog. Característiques de l'àmbit. Reptes professionals i institucionals a. Salut b. Atenció a la infància i adolescència |
L’Orientació | 1 Evolució i enfocament de l’orientació en educació. Camps d'intervenció i agents en orientació. Organització de l'orientació educativa. Estratègies d'intervenció. 2 Definició i objectius de l'acció tutorial. Funcions i tasques del tutor. Els àmbits de la tutoria en relació a: l'equip docent, alumnes i famílies. Planificació de l'acció tutorial. El Pla d’Acció Tutorial |
L’ Assessorament | 1.La funció assessora en l’àmbit educatiu. Models d’assessorament. 2.Les organitzacions i l’assessorament. L’assessor com a analista institucional. Assessorament i desenvolupament de la comunitat educativa. 3. Estratègies d’assessorament. |