Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
BIOESTADÍSTICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | BIOESTADÍSTICA | Codi | 14204006 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A41 |
Conèixer els elements bàsics i indispensables per utilitzar els mètodes estadístics descriptius i inferencials aplicats a les ciències biomèdiques. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B7 |
Conèixer les bases per a la bioestadística i la seva aplicació en la valoració dels resultats dels projectes de recerca Conèixer la construcció d’una base de dades i de la seva explotació amb els paquets estadístics més habituals Conèixer com fer una anàlisi crítica de la significació estadística i a reconèixer la seva relació amb la significació clínica | |
B8 |
Aplicar l’estadística en la investigació clínica Descriure els caràcters quantitatius i qualitatius Dissenyar estudis, establir la mida de la mostra i criteris d’inclusió i d’exclusió, comparar mitjanes, fer proves de significació, lleis de probabilitat, corbes de supervivència, relació entre variables quantitatives i qualitatives, mesures de risc, models de regressió, mesura dels canvis, proves diagnòstiques Conèixer i utilitzar paquets estadístics mitjançant programes informàtics Conèixer la limitació de les proves estadístiques Reconèixer la qualitat de la informació clínica: diferència entre estadísticament significatiu i clínicament rellevant | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... |