Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
NUTRICIÓ |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | NUTRICIÓ | Codi | 14204141 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A14 |
Fer una antropometria | |
A15 |
Col•locar una sonda nasogàstrica | |
A30 |
Indicar una dieta adequada Indicar i seguir el compliment del tractament dietètic de la diabetis, risc cardiovascular, insuficiència renal i hepàtica, i obesitat Seleccionar els mètodes apropiats per assegurar una nutrició adequada a les necessitats individuals del pacient Valorar els estats de malnutrició Valorar les indicacions terapèutiques i les vies d’administració de la nutrició artificial enteral, parenteral i pediàtrica Prevenir les complicacions dels diferents mètodes de nutrició artificial Indicar i fer el seguiment en la nutrició pediàtrica | |
A36 |
Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ... | |
A46 |
Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits Conèixer la historia natural i com i quan intervenir en el seu pronòstic | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B16 |
Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries Valorar la rellevància de cada símptoma i signe en la malaltia actual Conèixer les limitacions de les exploracions complementàries i la interpretació quan el resultat obtingut no s’adiu amb les dades clíniques Conjuntar tots els signes i símptomes en una o en diverses síndromes i confeccionar un diagnòstic diferencial raonat i en funció del pacient atès Identificar la problemàtica del pacient i saber prioritzar els problemes, segons la gravetat i la urgència Reconèixer les limitacions pròpies (desconeixement, falta d’experiència) per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues | |
B29 |
Atendre a les qüestions dietètiques i d’estil de vida | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |