Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
PLANIFICAR PROGRAMES D'EDUCACIÓ NUTRICIONAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | PLANIFICAR PROGRAMES D'EDUCACIÓ NUTRICIONAL | Codi | 14224126 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1 Educació per la salut. Concepte actual d’EpS. Agents d’Educació per la Salut. Paper dels professionals sanitaris en l’educació sanitària. Tema 2 Factors condicionants de la conducta alimentaria i de l’acceptació al canvi de conducta: Edat, sexe, família, entorn escolar o laboral , entorn social Tema 3. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut.I Identificació dels problemes, determinació de prioritats, definició d'objectius Tema 4. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut.II determinació de les activitats i elecció de la metodologia d'intervenció, previsió de recursos, execució i avaluació. Tema 5. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes directes Tema 6. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes indirectes Tema 7. Avaluació d’un programa d’educació nutricional I. Funcions de l’avaluació. Tipus d’avaluació. Tema 8. Avaluació d’un programa d’educació nutricional II. Mètodes i tècniques de l’avaluació. Tema 9. Educació per el consum. Prevenció. Bases d’actuació. Camps d’actuació generals (infantil, adolescent, adults, gent gran, gestació i lactància). Camps d’actuació específics (consumidors sans, consumidors amb malalties específiques) Tema 10. Educació Nutricional a grups específics de població. Població general. Embaràs i lactància. Escolars. gent gran. Discapacitats. Malalties específiques. Tema 11. Resultats dels programes d’Educació nutricional sobre la salut de la població. Tema 12. Programes d’Educació nutricional actuals. |