Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT | Codi | 11224003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Lahey, B. , Introducción a la psicología, McGraw-Hill, 1999 Morris, Ch., Psicología, Mexico: Pearson Education, Delval,J, El desarrollo humano, Siglo XXI, 2008 Muñoz, V.; López, I.; Jimenez-Lagares, I.; Ríos, M.; Morgado, B.; Roman, M.; Ridao, B.; Candau, X. y, Manual de psicología del desarrollo aplicado a la educación, Madrid: Piramide, 2011 Prados, M. y cols, Manual de Psicología de la Educación. Para docentes de educación infantil y primaria, Madrid: Piramide, 2014 Navarro, I. y Martin, C., Psicología de la educación para docentes, Madrid: Piramide, 2010 |
REVISTES Infancia y aprendizaje Child Development Cuadernos de pedagogía Cultura y educación Aula de Innovación Educativa |
|
Complementària | |
Bloc 1. Processos psicològics bàsics Domjan, M. Principios del aprendizaje y la conducta. México: International Thomson Editores. Goldstein, E.B. Sensación y percepción. México: International Thomson Editores. Harley, T. A. La psicología del lenguaje: de los datos a la teoría. Madrid: McGraw Hill Interamericana. Leahey, T. H. Historia de la psicología: principales corrientes en el pensamiento psicológico. Madrid: Prentice-Hall. Limonero, J.T. y Casacuberta, D. (2009). Motivació i Emoció. UOC. Myers, David G. Psicología. Madrid: Médica Panamericana Ruiz-Vargas, J.M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis. Bloc 2: Psicologia del desenvolupament Barudy, J. y Dantagnan, M. (2005). Los buenos tratos a la infancia. Barcelona: Gedisa Bisquerra, R. (2011). Educación emocional. Bilbao: Desclée Bisquerra, R. (2014). Prevención del acoso escolar con educación emocional. Bilbao: Desclée Conde, J. L. (1997). Fundamentos para el desarrollo de la motricidad. Málaga: Aljibe. DelVal,J (2006). Hacia una escuela ciudadana Madrid: Morata Geddes, H. (2010). El apego en el aula. Graó López F., Etxebarria, M. J. y Ortiz, M. J. (1999). Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide Owens, R. E. (2003): Desarrollo del lenguaje. Madrid: Prentice-Hall Palacios, J.; Marchesi, A. y Coll, C. (2002). Desarrollo psicológuico y Educación I. Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza Papalia, D.; Olds, S. y Feldman, R. (2010). Desarrollo humano. Mexico: McGraw Hill Perinat, A. (2007). La primera infancia. Barcelona: UOC Sadurni i Brugué, M.; Rostán, C.; Serrat, E. (2012). El desarrollo de los niños paso a paso. UOC. Bloc 3: Psicologia de l’educació Cubero, Rosario (2005) Perspectivas constructivistas. Barcelona: Graó Coll, C. y otros (1993). El constructivismo en el aula. Barcelona: Graó. Coll, C.; Palacios, J. y Marchesi, A. (2002). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educaciMadrid: Alianza Delval, J. (2006) Aprender en la vida y en la escuela. Madrid: Morata, 2006 Mauri, T.; Valls, E. y Gómez, E. (1992). Els continguts escolars. El tractament en el currículum. Barcelona: Graó/ICE UB.
|