Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL | Codi | 11224109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
BLOC 0. CONSIDERACIONS PRÈVIES La Comunitat Científica Internacional en l'Educació Social |
Utilitat de la recerca per a entendre l'educació social: - Bases de dades: Web of Knowledge i ERIC - Revistes científiques d’impacte - Associacions internacionals: APA, EARLI, AERA, EERA |
BLOC 1. LA INCLUSIÓ I L’EXCLUSIÓ SOCIAL. PERSPECTIVA MUNDIAL | 1. Introducció i definició de conceptes bàsics: estratificació social, pobresa, desigualtat, exclusió i inclusió social 2. Definició dels processos d’inclusió i exclusió social 2.1. Eixos de desigualtat 2.2. Àmbits on té lloc l’exclusió social 3. La inclusió social com a dret constitucional. Estratègies i respostes. 3.1. Polítiques socials i Estat del Benestar 3.2. Tercer Sector i societat civil |
BLOC 2. ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL | 1. El procés d’intervenció socioeducativa 1.1. Models d’intervenció que exclouen i models inclusius 1.2. Estratègies i tècniques d'intervenció per a la prevenció i la inclusió social 1.3. Implicació i participació activa dels protagonistes 1.4. Els informes professionals 1.5. Aspectes ètics de l'acció socioeducativa |
BLOC 3. GRUPS VULNERABLES. PROGRAMES, SERVEIS I RECURSOS | 1. Identificació de factors de risc i factors de protecció 2. Programes, Serveis i Recursos 3. Grups vulnerables 3.1. Infància i Família 3.2. Joves 3.3. Dones 3.4. Immigrants i minories ètniques 3.5. Persones amb discapacitat 3.6. Gent gran |