Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES III |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES III | Codi | 11234107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Quart | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1 Currículum i estàndards de mesura i geometría. |
El bloc de mesura i el bloc de l’espai dins el currículum oficial de primàira, en els Estàndards i en els llibres de text. Documentació i recull de recursos. |
Tema 2 La didáctica de la mesura de magnituds al llarg de Primària. |
Atributs mesurables. Idea de magnitud. Unitats, sistemes i processos de mesura. Sistema internacional de mesura i relació amb el valor de posició. Instruments de mesura i estimacions. Problemes. |
Tema 3 Anàlisi de les característiques i propietats de les figures geomètriques. |
Elements i propietats dels polígons. Classificacions elementals. El cercle i la circumferència. Cossos rodons i políedres. Composició i descomposició de figures. Problemes. |
Tema 4 Localització i descripció de relacions espacials. |
Posició i orientació a l’espai. Camins en quadrícula. Lectura de coordenades. Plànols, mapes i escales. Problemes. |
Tema 5 Identificació i aplicació de transformacions geomètriques. |
Moviments en el pla (simetries, girs, translacions). Angles. Truncaments de políedres. Desenvolupaments plans de políedres, cilindres i cons. Problemes. |
Tema 6 Utilització de la visualització i de models geomètrics per resoldre problemes. |
Nocions de perímetre i àrea. Representació geomètrica del producte i superfície del quadrat i rectangle. Construcció de paral·lelepípedes amb policubs i introducció a la noció de volum. Problemes. |