Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR | Codi | 11274222 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | La introducció a l'assignatura inclou activitats de presentació per part de la professora i de l'alumnat. Cada bloc temàtic també hi haurà unes activitats introductòries que implicaran la participació activa dels matriculats a l'assignatura. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge | El resultat de l'avaluació continuada donarà com a resultat un portafoli en què els i les alumnes hauran deixat constància dels seus aprenentatges, de les seves vivències, les reflexions... i unes conclusions sobre els continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC | Alguns dels treballs que es demanaran durant l'assignatura impliquen l'ús de programes i serveis 2.0. |
Debats | L'alumnat prepararà un debat en què haurà de defensar una postura davant d'un altre grup. Caldrà treballar prèviament el tema i portar la informació necessària el dia del debat. |
Presentacions / exposicions | Es duran a terme presentacions/exposicions de materials, activitats i altres produccions individuals i/o grupals amb la finalitat d'avaluar la didàctica de l'alumnat i el domini de la llengua oral. |
Pràctiques de camp/sortides | S'està treballant en una iniciativa per participar en un "Conta contes" en anglès en una biblioteca municipal. L'alumnat prepararia per grups un conte en anglès i l'hauria d'explicar davant d'un públic infantil real. |
Treballs | L'assignatura inclou una sèrie de treballs sobre les diferents temàtiques que es vagin treballant. Alguns orals i altres escrits. |
Resolució de problemes, exercicis | Durant les sessions es proposaran exercicis pràctics (tant de llengua com de planificació o programació de sessions) i en ocasions es plantejaran problemes que l'alumnat haurà de resoldre. |
Sessió Magistral | Els principals blocs temàtics aniran acompanyats d'una presentació de la teoria més rellavant vinculada a la pràctica que es tracta. |
Atenció personalitzada | L'alumnat haurà de mantenir com a mínim una trobada durant el curs amb la professora per parlar dels seus treballs i per comprovar els progressos en llengua. |