Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
L'OBSERVACIÓ I L'AVALUACIÓ DEL JOC DE L'INFANT |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | L'OBSERVACIÓ I L'AVALUACIÓ DEL JOC DE L'INFANT | Codi | 11274226 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||||||||
Pràctiques de camp/sortides |
|
Realització d’una sessió de les programades. El grup d’estudiants responsable organitza i porta a terme, amb la guia de la professora o professor, una sessió de psicomotricitat amb infants d’entre 3 i 6 anys. S'avaluarà la planificació, la realització i la reflexió posterior de l'activitat. |
20% | ||||||||||
Treballs |
|
A partir de l'observació d'un infant elaborar les conclusions de l'observació i fer una proposta d'intervenció ajustada a les necessitats detectades. Observació d'un company en la seva intervenció Autoobservació i proposta de millora Preparació d'un model d'informe per les famílies Elaboració d'Instruments d'observació |
30% 10% 10% 15% 15 |
||||||||||
Altres |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
L'avaluació serà continua i s'expressarà amb una nota global. Per superar l'assignatura serà necessari complir els requisits següents: - Obtenir una nota mínima de cinc en cadascuna de les activitats amb pes a la nota. - L'assistència és obligatòria a les sessions de psicomotricitat amb els infants (mínim al 80% de les sessions). - La participació activa en les activitats proposades i la coherència de les aportacions en els debats realitzats. - La correcció lingüística a tant oral com escrita en les diferents activitats realitzades i presentades. - Els treballs s'han de lliurar en els terminis establerts, en cas contrari no seran avaluats. Les dates de lliurament s'especificaran al moodle, així com les normes i l'extensió dels treballs. - Quan en alguna de les activitats d'avaluació l'alumne/a no obté una nota mínima de cinc, podrà optar a segona convocatòria. Les activitats superades en segona convocatòria tindran una nota màxima de 5. - Cas de no comptar amb l'assistència suficient es perdrà el dret a l'avaluació continuada. Altres consideracions a tenir en compte: - Els alumnes han d'assistir a classe en el grup en que s'ha formalitzat la matrícula. El professorat no realitzarà cap canvi de grup. - Totes les activitats presentades hauran de complir un rigor gramatical en quant a: adequació, coherència, cohesió i correcció. El fet que una activitat tingui faltes ortogràfiques tindrà efectes negatius sobre la nota fins el fet de poder suspendre l'activitat. - D'acord amb la normativa vigent, el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes pel bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures inclouen limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. - D'acord la normativa vigent, en cas de detectar plagis (enetenent plagi com l'intent d'engany al professor), l'assignatura quedarà suspesa automàticament sense dret a segona convocatòria. |