Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (2013) |
Assignatures |
LIDERATGE INDUSTRIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | LIDERATGE INDUSTRIAL | Codi | 20695110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Introducció al lideratge. | Què fan els líders. Diferències entre lideratge i management. Els líders, neixen o es fan? Els líders, marquen realment la diferència? |
Models de lideratge basats en comportaments. | Els models de lideratge basats en comportaments. Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència empresarial. Model dels autors Kouzes i Posner. Model de l'autor Gene Klann. Emotional Competence Inventory. Model propi. |
Lideratge basat en talents. | Invertir en els teus talents. Maximitzar el teu equip. |
Lideratge i integritat. | Què entenem per integritat. Comportaments d'integritat. El model ACC del comportament. La por. La finestra de Johari. |
Lideratge i els principis rectors. | Conceptes de missió, visió i valors. |
Sistema de gestió de l'organització. | Estructura organitzativa. Sistema de gestió de processos. Millora continua. Sistema de gestió estratègica. Millora dràstica. |
Lideratge i influència. | Identificació dels grups d'interès externs. Orientació al client. Identificació de possibles socis per establir aliances. Comunicació amb els grups d'interès externs. Responsabilitat social corporativa. |
Lideratge i impuls per l'excel·lència. | Millora contínua i innovació. |
Lideratge i apoderament. | Orientació als resultats. Concepte d'apoderament. Direcció per talents. Com donar reconeixement. Com donar feedback constructiu. Com tractar els treballadors problemàtics. Gestió de conflictes. |