L'assignació dels candidats als treballs fi de màster proposats pels supervisors segueix criteris d'equitat i transparència. Totes
les propostes de TFM elaborades pels professors supervisors del Màster
estan disponibles a l'espai Moodle del Màster (http://moodle.urv.cat),
al qual tenen accés tots els alumnes matriculats en el Màster. En
aquest espai també està disponible tota la normativa associada als TFM,
el detall dels terminis de lliurament de la documentació i presentació
dels treballs davant els tribunals, i la llista dels treballs presentats
en cursos anteriors. El
coordinador acadèmic del Màster, assessorat pels supervisors dels
treballs fi de màster, durà a terme el procés d'assignació dels alumnes
candidats als treballs proposats Els
alumnes als quals s'assignaran els treballs hauran estat prèviament
seleccionats i prioritzats per l'òrgan de selecció del Màster en
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera. S'establiran uns criteris i indicadors clars que es faran públics a la web del programa. Per a l'assignació dels candidats preseleccionats als treballs fi de màster se seguiran uns criteris bàsics: 1. Cada
professor / investigador participant en el programa d'ajudes proposarà
un parell de propostes de treballs fi de màster que es publicaran a la
web del programa. 2. Els
alumnes candidats als ajuts de escollir de manera prioritzada un màxim
de deu temes entre els treballs de màster publicats a la web. 3. Els
alumnes s'assigna de manera que cada professor / investigador pugui
dirigir, com a mínim, un treball de màster sempre que hagi estat
seleccionat en una de les deu opcions. 4. En una primera ronda s'assignaran els treballs a aquells alumnes que els hagin triat en primera opció. 5. Si
algun dels treballs és triat en primera opció per més d'un alumne, el
professor / investigador responsable de la proposta de treball fi de
Màster podrà seleccionar el candidat que considere més adequat. 6. En
una segona ronda s'assignaran els treballs a aquells alumnes que els
han elegit en segona opció i, en una tercera ronda, s'assignaran a la
resta de candidats als treballs proposats. 7. Si
a algun investigador no li han seleccionat cap dels seus treballs
proposats en cap opció, tindrà preferència a dirigir un treball fi de
màster el següent curs acadèmic. 8. Un
professor investigador podrà dirigir més d'un treball fi de màster en
cas que hi hagi posat en joc el finançament per més d'un ajut o en cas
que hi hagi tingut molt èxit en les seves propostes. En aquest últim cas, tindrà l'última preferència el següent curs acadèmic. 9. En
cas de solapaments entre candidats i treballs, els professors /
investigadors responsables dels treballs escollits per diversos alumnes
es reuniran a instàncies del responsable acadèmic del programa de Màster
i arribaran a un acord sobre l'assignació dels alumnes als treballs. Les
principals funcions del supervisor són transmetre a l'estudiant el
coneixement i experiència en la realització dels diferents aspectes d'un
treball de recerca, des de la recerca de la bibliografia fins a la
presentació del treball incloent tots els aspectes de planificació
d'experiments, obtenció de resultats i discussió dels mateixos. Per
tant, el supervisor ha d'assessorar i orientar l'estudiant, fent,
alhora, un seguiment del procés d'elaboració del treball, ajudar en la
planificació dels temps i revisar el treball i la memòria resultant. El
supervisor ha de vetllar també pel compliment dels objectius fixats,
donant el vistiplau per a la presentació del treball i elaborar un
informe del mateix. |