Grau d'Arquitectura (2010) |
Assignatures |
TEORIA DE L'ARQUITECTURA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | TEORIA DE L'ARQUITECTURA | Codi | 22204129 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Reificació, commodificació ialienació a la Metrópoli contemporànea. Georg Simmel:"La Metrópolis y vida mental", en Bifurcaciones [online]. núm. 4,primavera 2005. URL: http://www.bifurcaciones.cl/004/reserva.htm [fecha deconsulta: 30 de julio de 2007] . La cultura de masses. La teoríacrítica. Introducció al pensament marxista. Theodor W.Adorno: “Sobre el carácter fetichista en la música y la regresión del oído”. Disonancias,cap. 1. Madrid: Rialp (1966) La critica de la Modernitat. Jürgen Habermas:“La Modernidad, un proyecto incompleto”. En Hal Foster (ed.): LaPosmodernidad. Barcelona: Kairós (1998). El punt final de la Modernitat: Manfredo Tafuri Manfredo Tafuri:“Para una crítica de la Ideología arquitectónica”. En Tafuri et al.: De laVanguardia a la Metrópoli: Crítica radical a la Arquitectura. Barcelona:Gustavo Gili (1972). Estructuralisme i Post-estructuralisme Roland Barthes: “Elmito, hoy”. Mitologías. Madrid: Siglo XXI de España. (2000) Charles Jencks,George Baird (eds.): El significadoen arquitectura . Madrid: Blume (1976). El grau zero de l’Arquitectura.L’autonomia de l’obra d’art. Linguística i gramática. Algorítmica. Peter Eisenman:“El fin del clásico: el fin del comienzo, el fin del fin “, Arquitecturas Bis 48, 3/1984 La Tendenza. L’Arquitectura de resistència Aldo Rossi: Laarquitectura de la ciudad. GG: Barcelona (1971) Neo-historicisme. Arquitectura Pop Robert Venturi, Steven Izenour, Denise Scott Brown: "Algunasdefiniciones según el método comparativo". Aprendiendo de lasVegas. Gustavo Gili: Barcelona (1982). Denise ScottBrown: “Aprendiendo del Pop”. Colección GGmínima. GG: Barcelona (2006) Postmodernisme. Arquitecturacorporativa. Frederic Jameson:Posmodernismo, o la lógica cultural del capitalismo avanzado. Barcelona:Paidós (1991). Arquitectura i deconstrucció Philip Johnson, Mark Wigley: Arquitectura deconstructivista. Barcelona : Gustavo Gili (1988) Arquitectura i complexitat. Edgar Morin: “Elparadigma de la complejidad”. En I ntroducción alpensamiento complejo . Gedisa: Barcelona (1995) L’arquitectura de la globalització Marc Augé: “Delos lugares a los no-lugares”, Capítulo 3 de: Los no-lugares: Espacios delanonimato. Gedisa: Barcelona (2000). Arquitectura débil Ignasi Solà-Morales: “Arquitectura débil”. En I. Solà-Morales: Diferencias. GG:Barcelona (2003) |
|
Complementària | |
Introducció. Resum del curs. Lateoria com a pràctica de mediació. Neil Leach (ed.):Rethinking Architecture: a reader in cultural theory . Routledge (1997). Michael K. Hays,(ed.), Architectural Theory since 1968. Cambridge, MA,MIT Press (1998). Introducció. Terry E agelton:The significance of Theory. Oxford:Blacwell (1990) Reificació, commodificació ialienació a la Metrópoli contemporànea. Walter Benjamin:“ Sobre algunos motivos enBaudelaire”. Iluminaciones 1. Imaginación y sociedad. Madrid: Taurus(1998). Massimo Cacciari:“Dialéctica de lo negativo en la época de la Metópoli”. De la Vanguardia a la Metrópoli: Críticaradical a la Arquitectura . Barcelona: Gustavo Gili (1972). La cultura de masses. La teoríacrítica. Introducció al pensament marxista. Walter Benjamin:“La obra de arte en la era de la reproductibilidad técnica”. Discursosinterrumpidos I. Taurus (1973). György Lukács:“La cosificación y la conciencia del proletariado”, sección 1. En Historia yconsciencia de clase. Obras Completas, vol III, Ed. Grijalbo (1985). La critica de la Modernitat. Max Horkheimer yTheodor W. Adorno: Dialéctica de la Ilustración. Barcelona : Círculo deLectores (1999). El punt final de la Modernitat: Manfredo Tafuri M. Tafuri: Architectureand Utopia: design and capitalisty development. Cambridge: MIT Press(1976). Tomàs Llorens: “ManfredoTafuri: Neovanguardia e historia”. Llorens, Tomás: ManfredoTafuri : neovanguardia e historia. Monografía 1.1. Cátedra de Composición. Valencia: Escuela Técnica Superior de Arquitectura, 1983. IgnasiSolà-Morales: “Más allá de la crítica radical. Manfredo Tafuri y laarquitectura contemporánea. ” en Inscripciones. Cap 15. Cacciari,Massimo: “Dialéctica de lo negativo en la era de la metrópoli”. En Tafuri et al.: De la Vanguardia a laMetrópoli: Crítica radical a la Arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili(1972). Ignasi Solà-Morales(ed.). “Being Manfredo Tafuri: Wickedness, Anxiety, Disenchantment ». ANY , no. 25-26 (febrruary 2000). Número especial de Casabella , no. 619-620(jan.-feb. 1995). Estructuralisme i Post-estructuralisme Ferdinand deSaussure: Curso de lingüística general. Barcelona: Planeta-Agostini (1985). Umberto Eco. Laestructura ausente. El grau zero de l’Arquitectura.L’autonomia de l’obra d’art. Linguística i gramática. Algorítmica. Peter Eisenman : " Post-funcionalismo ",Arquitecturas Bis, nº 22, pp. 6-12, Barcelona, mayo, 1978. Gandelsonas, Mario. "Neo-Functionalismo: After ModernArchitecture." Arquitecturas/Bis 22 (1978): 3-6. Roland Barthes:Le degré zero de l’écriture La Tendenza. L’Arquitectura de resistència IgnasiSolà-Morales: “Tendenza: Neoracionalismo Y Figuración” en Inscripciones.Gustavo Gili (2003). Kenneth Frampton:“Hacia un regionalismo crítico: seis puntos para una arquitectura deresistencia”. En Hal Foster (ed.):La Posmodernidad. Barcelona: Kairós (1998). Neo-historicisme. Arquitectura Pop Charles Jencks : Post-Modernism:the new classicism in art and architecture. Academy Editions, 1987 Charles Jencks : El Lenguaje de la arquitectura posmoderna. GG,1984 Charles Jencks : Whatis Post-modernism? Academy Editions, 1987 Postmodernisme. Arquitecturacorporativa. François Lyotard:La condición Posmoderna. Mádrid: Cátedra (1987). Arquitectura i deconstrucció Mark Wigley: The Architecture of Deconstruction:Derrida's Haunt . The MIT Press (1995). Arquitectura i complexitat. George P. Landow:Hypertext 2.0. Baltimore: Johns Hopkins University Press (1997) Gilles Deleuze“Rizomatic”. Introducción a Mil mesetas : capitalismo y esquizofrenia. Pre-textos:Valencia (1997). L’arquitectura de la globalització Saskia Sassen Henri Lefevre Theproduction of space Edward Soja Arquitectura débil Gianni Vattimo:“El pensamiento débil”. En El pensamiento débil. Cátedra: Madrid (1988) |