Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Pedagogia (2009) |
Assignatures |
PRÀCTICUM |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | PRÀCTICUM | Codi | 11214401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Quart | AN conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Coneix els diversos àmbits professional del pedagog/a. | |
A5 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional escollit per a realitzar les pràctiques. | |
A6 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els que s'incidirà. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida. | |
A7 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció pedagògica. Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els que s'incidirà. | |
A8 |
Aplica correctament les tècniques d'intervenció pedag+ògica que requereix el context de pràctiques. | |
A11 |
Elabora un discurs sintètic, coherent i que comunica els resultats del treball. | |
A12 |
Comunica correctament en llegua pròpia o amb anglès un resum coherent dels treball realitzat. Accepta i integra crítiques sobre la seva actuació com a futur professional. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge Fa aportacions significatives o certes innovacions | |
B2 |
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident | |
B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Troba nous mètodes per fer les coses Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació Aplica tècniques innovadores i obté resultats | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Dirigeix reunions amb eficàcia Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic En les seves presentacions utilitza medis de suport Sap respondre a les preguntes que se li formulen Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg Adapta la forma del missatge a les diverses situacions | |
B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja | |
B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte Estableix objectius clars pel projecte Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes Planifica una avaluació dels resultats dels projectes Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació Identifica possibles riscos inherents al projecte Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius Els objectius del projecte aconsegueixen involucrar a l’ equip Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |