Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS II |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS II | Codi | 11904116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Cinquè | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Introducció a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, indicant quins seran els punts forts de desenvolupament. |
Sessió Magistral | Reflexió sobre els conceptes essencials de la Didàctica de les Ciències Socials. Explicació pautada de les idees fonamentals de les disciplines socials que han de ser aplicades a l'aula. |
Seminaris | Formació sobre els problemes socials a resoldre per una professionalització didàctica, buscant iniciatives pràctiques. |
Pràctiques a laboratoris | Comprensió efectiva del tractament de les disciplines socials a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius. |
Treballs | Reflexió sobre les Pràctiques Externes i el treball per projectes. Domini exhaustiu del disseny curricular (es reprendrà el supòsit pràctic treballat a l'assignatura Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals II). El tractament de la literatura científica aplicada a l'aula. Formació en valors cooperatius. Comentaris de lectures. Lligam amb l'entorn proper. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multivariades. |
Pràctiques de camp/sortides | Preparació i execució real de diverses possibles sortides a l'entorn urbà de Tarragona. |
Atenció personalitzada | Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació dels coneixements. |