Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
TÈCNIQUES DE MICROSCOPIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | TÈCNIQUES DE MICROSCOPIA | Codi | 14204204 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A6 |
Elaborar un informe clínic | |
A11 |
Interpretar el resultats | |
A18 |
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A20 |
Conèixer i saber realitzar sota supervisió una biòpsia cutània | |
A36 |
Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques | |
A41 |
Saber descriure la cèl•lula i identificar els diversos orgànuls cel•lulars Saber establir les relacions entre les estructures intracel•lulars i les funcions que realitzen Conèixer els processos de desenvolupament que condueixen a l’establiment del pla corporal de l’organisme humà i els mecanismes cel•lulars i genètics corresponents. Conèixer l’estructura de les biomolècules per entendre les propietats determinants de la seva funció biològica en el context cel•lular i de l’organisme Conèixer les estructures i les funcions bàsiques de les cèl•lules de l’organisme humà, amb l’aplicació dels conceptes i el llenguatge bioquímics Aprendre a utilitzar l’enfocament bioquímic en l’estudi de les funcions cel•lulars i de l’organisme Conèixer les bases teòriques i pràctiques de les tècniques bioquímiques aplicades a la investigació i la mesura de les funcions cel•lulars. Conèixer les bases moleculars de la malaltia Conèixer les bases genètiques que li permetin comprendre la fisiopatologia Conèixer les bases de la teràpia gènica per comprendre el futur desenvolupament de la mateixa Conèixer els elements bàsics i indispensables per utilitzar els mètodes estadístics descriptius i inferencials aplicats a les ciències biomèdiques. | |
A42 |
Conèixer i descriure l’estructura macroscòpica i microscòpica normal dels diversos sistemes i aparells | |
A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció | |
A46 |
Conèixer les causes externes de la malaltia: microbiologia Conèixer les causes externes de la malaltia: toxicologia Conèixer les causes externes de la malaltia: ocupacional | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre, llenguatge, ...) Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...) Conèixer les fórmules de la comunicació escrita | |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B6 |
Valorar la informació i el seu ús Manejar, a nivell d’usuari, els diferents paquets informàtics i estadístics Accedir al món del coneixement biomèdic utilitzant els referent de prestigi reconegut Utilitzar diferents sistemes per accedir a bases de dades informatitzades per aplicar-les periòdicament | |
B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica Conèixer la necessitat de la col•laboració entre les dues recerques en equips multidisciplinaris Conèixer la metodologia científica Conèixer els procediments bàsics d’un laboratori de recerca Conèixer com redactar un model d’article científic. | |
B8 |
Conèixer la limitació de les proves estadístiques | |
B15 |
Ser conscient del progrés que ha experimentat i experimenta la medi Ser conscient de la obligació del metge a contribuir en aquest progrés | |
B16 |
Valorar la rellevància de cada símptoma i signe en la malaltia actual Reconèixer les limitacions pròpies (desconeixement, falta d’experiència) per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues | |
B19 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’ingeni i la iniciativa en l’àmbit de la medicina | |
B23 |
Ser conscient de la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultat de la seva experiència professional Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional Ser conscient de les oportunitats existents per col•laborar en la recerca en el període de pregrau | |
B26 |
Ser conscient de la utilitat de treballar conjuntament amb altres professionals sanitaris en la prevenció, el diagnòstic i el tractament del pacient, desenvolupant el treball en equip. | |
B27 |
Comportar-se d’una forma reflexiva i responsable, constructivament crític Actuar valorant la pròpia competència i les pròpies capacitats | |
B28 |
Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |