Educational guide Faculty of Medicine and Health Sciences |
english |
Bachelor's Degree in Physiotherapy (2010) |
Subjects |
NUTRITION AND PHYSICAL ACTIVITY |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2017_18 |
Subject | NUTRITION AND PHYSICAL ACTIVITY | Code | 14214221 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
3 | Optional | 1Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A2 |
Comprendre i verificar els mecanismes de la pressió arterial i l'activitat elèctrica del cor; contribuint així a l'aprenentatge del sistema circulatori com a element de distribució entre tots els sistemes i aparells del cos Explicar i evidenciar com una correcta dinàmica ventilatòria i una bona relació entre la ventilació i el flux sanguini contribuiran a l'aportació d'oxigen als teixits | |
A3 |
Conèixer les característiques i funcions del sistema hormonal, així com la seva implicació en la termoregulació | |
Type B | Code | Learning outcomes |
B1 |
Learn by asking questions and take an interest in clearing up doubts. Have an overview of the various theories and methodologies of a subject. Autonomously adopt learning strategies in each situation. Be able to use paradigms from other disciplines. | |
B3 |
Fer el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats | |
B4 |
Decide how to manage and organize work and the time required to carry out a task on the basis of an initial schedule. Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències | |
B9 |
Ser capaç d’obtenir, utilitzar i interpretar la informaicó científica a partir de les fonts bibliogràfiques | |
Type C | Code | Learning outcomes |
C1 |
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area. | |
C2 |
Understand basic computer hardware. Understand the operating system as a hardware manager and the software as a working tool. Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations. Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc. | |
C3 |
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values. |