Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
ANATOMIA I HISTOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | ANATOMIA I HISTOLOGIA | Codi | 14224006 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Comprendre, reflexionar i prendre consciència del funcionament del cos humà en condicions de salut per entendre les possibles alteracions patològiques. Conèixer la unitat orgànica i funcional que constitueix l'aparell locomotor en estat de salut. Conèixer l'anatomia del sistema nerviós i la seva importància en la integració de les funcions de la resta de l'organisme en estat de salut. Conèixer l'anatomia dels diferents aparells i sistemes del organisme humà en estat de salut, amb especial rellevància del digestiu i del cardiovascular. Conèixer les etapes del desenvolupament embrionari i els mecanismes cel·lulars que intervenen per a l'establiment del pla corporal de l'organisme humà. Definir els conceptes bàsics sobre l'estructura, la composició química i funcions de cada un dels components cel·lulars per reconèixer i saber diferenciar el paper de cada un d'ells. Entendre la integració dels processos biològics que converteixen la cèl·lula per al seu bon funcionament. Explicar els diferents aparells i sistemes que conformen el cos humà i localitzar paquets mòbils específics de cada un d'ells. Explicar els trets bàsics i personals dels diferents teixits en especial de la sang, teixit adipós, ossi i muscular. Identificar els components bàsics d'una cèl·lula eucariota de mamífer. Identificar i saber diferenciar la cèl·lula en l'escala biològica. Identificar quins són els components més directament relacionats amb la nutrició i saber explicar el seu funcionament. Saber els diferents elements que constitueixen l'organisme humà (òrgans, aparells i sistemes), així com la relació entre ells i la seva importància bàsica. Saber la terminologia bàsica més adequada per a referir-se a les diferents parts de l'organisme i que en posterioritat anirà ampliant. Saber situar-se en el cos humà en l'espai per poder realitzar un correcte estudi anatòmic de l'organisme. | |
A6 |
Entendre la integració dels processos biològics que converteixen la cèl·lula per al seu bon funcionament. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Comprèn els elements que composen una disciplina Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |