Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2017_18 |
Assignatura | ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA | Codi | 11264217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc I - MARC CONCEPTUAL 1. Concepte actual de discapacitat 2. Barreres que impedeixen la qualitat de vida als infants amb discapacitat |
|
Bloc II - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT VISUAL 1. Concepte de ceguesa i ambliopia 2. Signes d'alerta 3. Detecció de necessitats específiques. 4. Intervenció educativa en l'etapa d'infantil: |
3.1 Necessitats específiques en l'àmbit personal, curricular i metodològic de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació infantil. 4.1.1 Estimulació/ entrenament visual 4.1.2 Estimulació multisensorial 4.1.3 Preparació per a la lectoescriptura Braille 4.1.4 Orientació i mobilitat 4.1.5 Habilitats de vida diària |
Bloc III - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA. 1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa 2. Signes d'alerta 3. Detecció de necessitats específiques 4. Intervenció educativa en l'etapa d'infantil 5. Elements personals, materials i recursos |
3.1 Necessitats específiques en l'àmbit personal, curricular i metodològic de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació infantil. 4.1.1 Llenguatge de signes, labiolectura i paraula complementada 4.1.2 Estimulació auditiva 5.1 Audífon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada... |
Bloc IV - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT MOTÒRICA. 1. Discapacitat física. Paràlisi cerebral. 2. Signes d'alerta 3. Detecció de necessitats específiques 4. Intervenció educativa 4.1 Comunicació i llenguatge 4.2 Aspectes psicomotors 5. Elements personals, materials específics i recursos |
3.1 Necessitats específiques en l'àmbit personal, curricular i metodològic de l'alumnat amb discapacitat motòrica a l'educació infantil. 4.1.1 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació. 4.1.2 Ajudes tècniques a la comunicació. |