Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I | Codi | 11274101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1 L’educació psicomotriu a l’etapa d’educació infantil |
1.1 El cos i el moviment com a eix i motor del desenvolupament psicomotor. 1.2. Conceptes bàsics, definicions. 1.3. Origen, evolució i panorama actual. 1.4. Finalitats de l’educació psicomotriu. 1.5 Models d’intervenció en educació psicomotriu. 1.6. Realització i anàlisi d’activitats corporals dels temes. |
Tema 2 L’Educació psicomotriu al currículum d’educació infantil |
2.1. Anàlisi dels elements curriculars i la seva relació amb la psicomotricitat. 2.2. Principis compartits de l’educació infantil i l’educació psicomotriu. 2.3. L’educació psicomotriu i el tractament de la diversitat educativa. 2.4. Reflexió i debat del paper de la psicomotricitat al currículum d'Educació Infantil. |
Tema 3 Els continguts psicomotors |
3.1. Els components neuromotors: Sensacions, to, moviment, respiració, relaxació, postura i equilibri, locomoció, manipulació i predomini lateral. 3.2. Conceptualització d’esquema corporal. 3.3. Els components perceptivomotors: Imatge corporal, orientació espacial i orientació temporal. 3.4. Realització, anàlisi i creació d’activitats corporals de cadascun dels temes. |
Tema 4 Metodologia d’intervenció en l’educació psicomotriu. |
4.1. L’activitat espontània dels infants 4.2. Organització de les sessions de psicomotricitat: fases, espais, materials, temps. 4.3. L’observació de l’expressivitat motriu. 4.4. Anàlisi de vídeo de sessions amb infants de parvulari i pràctica d’observació. 4.5. Creació d'una sessió de psicomotricitat i elaboració d’una pauta d’observació senzilla. 4.6. L’actitud del mestre a les sessions. |