Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
AVALUACIÓ I DIFICULTATS D'APRENENTATGE |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | AVALUACIÓ I DIFICULTATS D'APRENENTATGE | Codi | 11605112 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. L'avaluació: Conceptualització de l'avaluació: definició i dimensions implicades en l'avaluació. El professor com a avaluador | 1.1. Anàlisi conceptual. Finalitat de l’avaluació 1.2 L'acte d'avaluació. 1.3. Anàlisi normatiu: LOE, LEC, LOMCE - Decret 295/2008 - Decret 554/2008 |
2. L'avaluació d'aprenentatges: Aspectes conceptuals i aspectes metodològics i operatius | 2.1. Fases de l’avaluació. 2.2. Agents d’avaluació. 2.3. Instruments d’avaluació. Construcció i desenvolupament. |
3. Tècniques i instruments d'avaluació: construcció i desenvolupament. | 3.1. La conceptualització de les dificultats d’aprenentatge i la forma d’abordar-les des d’una perspectiva psicoeducativa. 3.2. Instruments d'avalauació per la diversitat dels alumnes. |
4. Les dificultats d'aprenentatge en l’especialització docent corresponent. | 4.1. Detecció i avaluació de les dificultats d'aprenentatge en l'etapa ESO. 4.2. Mesures educatives en el procés d'atenció educativa i avaluació. 4.3. Eines i planificació de seguiment i avaluació dels alumnes. |