Grado en Historia (2018) |
Asignaturas |
MUNDO ACTUAL |
Resultados de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2018_19 |
Asignatura | MUNDO ACTUAL | Código | 12294003 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Primer | 1Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
Tipo A | Código | Resultados de aprendizaje |
A3 |
Distingue los diversos modelos de estructura política, económica y social existentes en un periodo de la Historia. Entiende la estructura diacrónica de la Historia. Identifica las relaciones político-sociales del siglo XX. | |
A4 |
Analiza los comportamientos humanos y las estrategias de las diferentes organizaciones sociales a lo largo de la historia mediante la interpretación de datos. Comprende conceptos fundamentales relacionados con aspectos y métodos propios de la geopolítica. | |
A7 |
Comprende los orígenes y consecuencias de los conflictos durante los diferentes periodos históricos. Consigue una perspectiva crítica de los modelos de desarrollo sociopolíticos y económicos. | |
A10 |
Analiza, valora y elabora un discurso razonado alrededor de aspectos clave de la Historia aprendidos a clase. Reconoce la investigación aplicada a determinadas cuestiones históricas. Se inicia en los procedimientos analíticos y las disciplinas implicadas. | |
Tipo B | Código | Resultados de aprendizaje |
CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. | |
CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. | |
CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. | |
CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes. Identificar els principals problemes ambientals. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. | |
Tipo C | Código | Resultados de aprendizaje |