Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010) |
Assignatures |
BIOESTADÍSTICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | BIOESTADÍSTICA | Codi | 14224008 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A41 |
Comprendre el concepte de distribució de probabilitat i conèixer les principals distribucions de probabilitat Estimar i interpretar proporcions i mitjanes i els seus intervals de confiança Comprendre el concepte de prova d'hipòtesis i errors aleatoris associats Comprendre els fonaments de les principals proves d'hipòtesis bivariants Identificar el disseny d'un estudi i assenyalar els seus punts forts i febles Interpretar i presentar resultats empírics en forma de taules i gràfiques Desenvolupar i interpretar els paràmetres descriptius de variables aleatòries Utilitzar les distribucions de probabilitat per fer estimacions i inferències Estimar per interval proporcions i mitjanes | |
A42 |
Comprendre el concepte de distribució de probabilitat i conèixer les principals distribucions de probabilitat Estimar i interpretar proporcions i mitjanes i els seus intervals de confiança Comprendre el concepte de prova d'hipòtesis i errors aleatoris associats Comprendre els fonaments de les principals proves d'hipòtesis bivariants Identificar el disseny d'un estudi i assenyalar els seus punts forts i febles Interpretar i presentar resultats empírics en forma de taules i gràfiques Desenvolupar i interpretar els paràmetres descriptius de variables aleatòries Utilitzar les distribucions de probabilitat per fer estimacions i inferències Estimar per interval proporcions i mitjanes | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Comprèn els elements que composen una disciplina Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació | |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Troba la solució adequada Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Experimenta amb procediments nous Identifica els resultats de la innovació Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Té en compte a qui i com afecta la innovació Troba nous mètodes per fer les coses Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts Analitza riscos i beneficis de la innovació Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis Aplica tècniques innovadores i obté resultats | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps | |
B8 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions | |
B9 |
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació |