Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES EXTERNES |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | PRÀCTIQUES EXTERNES | Codi | 15685401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Pràctiques Externes obligatòria | Primer | 2Q |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CE1 |
Identifica les implicacions ètiques que afecten als processos de la intervenció social i educativa. Coneix i comprèn els paradigmes i les relacions entre la teoria i la pràctica en l'àmbit de la intervenció social i educativa. Mostra capacitat per a l'anàlisi de la realitat social a partir de la qual plantejar estratègies d'intervenció innovadores adequades al context. Relaciona els elements fonamentals de la intervenció social i educativa. | |
CE2 |
Incorpora processos de la investigació en el disseny de la intervenció social i educativa. | |
CE3 |
Analitza i utilitza críticament les fonts d'informació i la bibliografia especialitzada en l'àmbit social i educatiu. | |
CE4 |
Identifica necessitats i noves realitats en contextos globals i internacionals que permeten transferir aprenentatges innovadors cap a àmbits de desenvolupament professional i d'investigació del nostre entorn pròxim. | |
CE5 |
Identifica i analitza els recursos humans, institucionals, legals, comunitaris existents en un determinat context geogràfic, com també la relació que mantenen entre ells. Analitza les noves problemàtiques socials des d'un enfocament local i integral de les polítiques socials aportant respostes a les administracions públiques, entitats i moviments socials amb l'objectiu de fer-hi front. | |
CE6 |
És capaç de dissenyar estratègies i processos d'intervenció innovadores orientats a generar dinàmiques d'acció propositiva, participada per les persones, grups i col·lectius objecte de la intervenció d'acord amb els seus interessos, capatitats i aptituds. Identifica experiències en què l'expressió artístic i les seves formes d'aplicació constitueixen un instrument innovador de transformació social i educativa en contextos de canvi social. Demostra habilitats per promoure el treball amb grups i la comprensió del fenomen grupal. Aplica i comprèn les tècnqiues més innovadores per a la negociació i gestió de conflictes en el treball en equip. Incorpora en el disseny de la intervenció social i educativa la perspectiva multidisciplinària en el treball en equips en entorns nous i complexos. Demostra habilitats creatives, ètiques i professionals en el camp d'acció de les pràctiques. Descobreix les oportunitats i els riscos i les amenaces que ofereixen les tecnologies de la comunicació en la innovació de la intervenció social i educativa. | |
CE7 |
Identifica les estratègies innovadores més adequades pels processos de creació d'estrucutres organitzatives que procuren el benestar. Diagnostica situacions de risc de malestar dels professionals de la intervenció social i dels sistemes d'organització de les institucions. | |
CE8 |
Analitza la naturalesa de les relacions entre els professionals i els usuaris i les potencialitats i dificultats per a la intervenció social. Analitza de forma crítica i reflexiva les pràctiques d'intervenció de diferents equips multidisciplinaris i identifica noves formes d'actuació. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT1 |
Planifica i desenvolupa el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica. Genera un document científic pel que fa a estructura i continguts. | |
CT2 |
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-la en futurs projectes. Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta. Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. | |
CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l'afronta de manera activa. Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. | |
CT5 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. Desenvolupa l’actitud professional. Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. Dissenya itineraris professionals específics. | |
CT6 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses amb la millora de la comunitat. Aplica els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement des d'un compromís personal i professional. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |